|

ترفند های خانگی

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن سینک؛ با این روش های خفن قلب خونتو مثل آینه برق بنداز!

sink

خبر خوب برای خانم های خانه دار که دوست دارند سینک ظرفشویی تمیز داشته باشند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خبر خوب برای خانم های خانه دار که دوست دارند سینک ظرفشویی تمیز داشته باشند که همیشه برق بندازه. یکی از دغدغه های بزرگ برای خانم های خانه دار مخصوصا در زمان فرا رسیدن عید نوروز برق انداختن می باشد که نظافت سینک ظرفشویی بسیار مهم چون محل شستشوی ظروف است و غیر مستقیم با غذایی که می خوریم و سلامتی ما در ارتباط است. روش های مختلفی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی وجود داره که در ادامه به چند موارد مهم اشاره می کنیم.

تمیز کردن

 

 اولین روش استفاده از جوشیرین پاک کننده قوی

سینک ظرفشویی معمولا از جنس استیل می باشد. بهتر است از مواد سفید کننده قوی و جرمگیر برای تمیز کردن استفاده نکنید، چون رنگ استیل به مرور کدر میشود. جوش شیرین برای تمیز کردن سینک های استیل عالی عمل میکنه، این ماده رو به عنوان پودر تمیز کننده به کار میگیرند.

Woman-cleaning-stainless-steel-sink-jul10

دومین روش استفاده از پودر ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن سینک های آلومینومی و چینی محلول پودر ماشین لباسشویی توصیه میشود. بعد از آبکشی با روزنامه مچاله شده سینک را برق بندازید.

how-to-clean-kitchen-sink

سومین روش استفاده از سرکه سفید

 برای از بردن لکه ها و رسوبات آب روی سینگ، پارچه ای را به سرکه سفید آغشته کنید و روی سطح را با آن مالش دهید. از محلول نمک و جوش شیرین در آب یا سرکه نیز می توانید برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید.

سینک

چهارمین روش استفاده از نمک

نمک ماده طبیعی مناسب برای ضد عفونی کردن سینک است. برای این کار نمک خشک را روی سطح آن بپاشید و پس از نیم ساعت بشویید.

سینک

پنجمین روش برای لکه های قدیمی 

واسه تمیز کردن سینک ظرفشویی یه روش خیلی خفنی وجود داره که ترکیبی از چند تا ماده تمیز کننده و شوینده واقعیه که قراره بهتون با مقدار دقیقش رو بگیم.

برای درست کردن این شوینده نصف پیمانه جوش شیرین، نصف پیمانه بوراکس، نصف پیمانه نمک که ترجیحا نمک دریا باشه، 15 قطره روغن گیاهی میوه گریپ فروت یا هر مایعی که خاصیت بازی یا اسیدی قوی داشته باشه همچون لیمو و تمام این مواد رو داخل یک ظرف مناسب ترکیب کنین و در افشانه ای بریزین تا با اسپری کردن اون روی سینک، شاهد بازگشت جذابیت و براق شدن سینک خود باشید.

how-to-clean-kitchen-sinks-image-3-anactacia-m-submission

آخرین روش استفاده با روغن های خفن و خوش بو 

آیا میدونستین که فقط موادی مثل جوش شیرین و لیمو نیستن که میتونن ظاهری شفاف و بی نهایت تمیز رو به وسایل آشپزخونتون ببخشن در عوض روغن هایی وجود دارن همچون روغن میخک که برای تمیز کردن و البته خوش عطر و بو کردن وسایل آشپزخونه یک روش فوق العاده عالی به حساب می آیند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها