|

پرطرفدارترین ماسک نرم و شفاف کننده صورت؛ با یه حرکت کویر لوتِ پوستت رو به نرمی گل کن

اینجا قراره چند تا از محبوب ترین ماسک های صورت رو برای نرمی و درخشندگی پوست یاد بگیریم و به داشتن پوستی سالم و شفاف ببالیم!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پوست صورت یکی از مهم ترین عامل ظاهری به شمار میاد که در تعریف زیبا بودنتان اهمیت زیادی داره. واسه همین هم اگه به ظاهرتون اهمیت میدین، پس باید حسابی حواستون به پوست صورتتون باشه تا مبادا در معرض آسیب های مختلف قرار بگیره. از اونجایی که فصل پاییز آغاز شده و سبک هوا در چنین فصلی باعث خشک شدن پوست میشه، اغلبِ خانوما رو میارن به استفاده از کرم های گرون و رنگ و وارنگ تا بلکه بتونن پوستشون رو همواره نرم و آینه ای نگه دارن.

اما یه توصیه بهتری براتون داریم. تو این شرایط که قیمت لوازم بهداشتی سر میکشه به فلک، بیاین با استفاده از ماسک های صورت مناسب و استثنایی، پوستی برای خودتون بسازین که تو خواب هم ندیدینش. اینجا قراره چند نمونه از ماسک های پر طرفدار صورت رو به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

ffd

1. ماسک شکر و خیار

حتما تابحال از میوه خیار و خواص بی نظیر اون برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی شنیدین. اما شاید براتون جالب باشه که ترکیبش با ماده ای مثل شکر میتونه یه ماسک فوق العاده برای رفع خشکی پوست بسازه. خیار خاصیت آنتی اکسیدان داره و با خنک کردن پوستتون میتونه درخشندگی اونو برگردونه و منافذ پوست رو باز کنه. همچنین خیار یکی از آبرسان های طبیعی و فوق العاده برای پوست صورت نیز به حساب میاد. شکر هم جزو موادیه که به عنوان لایه بردار برای پوست صورت ازش یاد میشه و میتونین با ترکیب این دو ماده یه پاکسازی خفن روی پوستتون انجام بدین.

برای این کار یک خیار نصفه رو تو کاسه ای مناسب رنده کرده و بعدش یه قاشق غذاخوری شکر بهش اضافه کنین. این دو رو به خوبی به هم بزنین تا کاملا یک دست شه و تا 30 الی 40 دقیقه اون رو در یخچال قرار بدین. بعد از بیرون آوردنش ماسک خیار و شکر رو روی پوستتون بمالین و بعد از گذشت ده دقیقه از روی پوستتون با آب ولرم پاکش کنین. حتما بعد از شست و شوی صورتتون، اون رو با حوله خشک کنین.

q

2. ماسک هویج و عسل

هویج یکی از سبزیجات بسیار مفید برای از بین بردن لک های صورت به شمار میاد که از طریق ترکیبش با ماده مغذی همچون عسل میتونه یه ترکیب بی نظیر برای التیام و بهبودبخشی به بافت های پوست شما باشه. درواقع ترکیب هویج به همراه عسل باعث حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی اون میشه و درخشش باورنکردنی به ظاهر چهرتون میبخشه.

برای درست کردن ماسک هویج و عسل به دو قاشق غذاخوری هویج که از قبل به شکل پوره دراومده نیاز دارین که باید با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب شه. بعد از اینکه خیلی خوب این دو ماده رو با هم ترکیب کردین تا به شکل خمیر دربیاد، اون رو با انگشتان تمیز روی پوست صورتتون بمالین و سپس با آب ولرم تمام ماسک رو از روی پوستتون بردارین و صورت خود رو این بار با آب خنک بشورین.

face-mask

3. ماسک عسل و موز

عسل جزو مواد شیرین و بسیار دلچسب به شمار میاد و فقط برای خوردن مناسب نیست و از زمان های قدیم برای تقویت پوست و از بین بردن التهابات اون هم ازش استفاده میشد. اگه از هویج خوشتون نمیاد، پس بهتره این بار از ترکیب عسل به همراه موز بهره ببرین. این ترکیب باعث میشه انواع ویتامین های لازم به پوستتون برسه و رطوبت از دست رفته به پوست برگرده.

برای درست کردن این ماسک یک دونه موز رسیده رو توی ظرفی مناسب له کنین. سپس اون رو به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و همچنین یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون ترکیب کنین و اینقدر اونا رو به هم بزنین تا به شکل خمیر دربیاد. حالا ماسک رو روی صورتتون بمالین و بعد از گذشت ده دقیقه صورتتون رو بشورین.

ds

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی