|

ترفندای خونگی فریز کردن موز واسه شیک و کیک؛ اینجوری سیاه نمیشه و عین روز اول بلوره!

اگه نگران نبودِ موز برای درست کردن شیک یا فیلینگای کیکتون هستین، پس بهتره این مقاله رو از دست ندین و با روش های ماندگار کردن اونا آشنا شید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل تابستون فصلیه که نوشیدنی های سرد و خوش طعم حسابی می چسبه. ولی از اونجایی که خیلی از نوشیدنی هایی مثل شیک موز و شاتوت به میوه هایی نیاز دارن که تو بعضی فصل ها چندان در دسترس نیستن، درست کردن اونا یه خاطره میشه واستون. اما تا به اینجا ترفندای خونگی برای خشک کردن آلبالو و غیره یاد گرفتین که باعث میشه تجربه طعم فوق العادشون همیشه موندگار باشه.

یکی از میوه هایی که خیلی برای درست کردن شیک و نوشیدنی های خوشمزه یا حتی واسه درست کردن فیلینگ کیک به دردتون میخوره و طعم بی نظیرش تو هر چیزی غوغا میکنه، موزه و به همین خاطر اینجا قراره آموزش بدیم چطوری میشه موز رو مدت ها توی فریزر نگه داشت بدون اینکه ذره ای لکه سیاه به جونش بیفته. پس با ما همراه باشید.

با این روش موز درسته رو همیشه تازه نگهدار!

اولین نکته ای که باید پیش از فریز کردن موز مدنظر قرار بدین اینه که بدونین دوست دارین موز درسته باشه یا خرد شده. فعلا میخوایم بگیم که موزای درسته رو باید چطور فریز کرد. در این زمینه سوالی که برای اغلب افراد پیش میاد اینه که چه زمانی برای فریز کردن موز مناسبه؟

گفته میشه موزهای رسیده که به تازگی لکه های قهوه ای روی پوستشون ظاهر شده، بهترین نوع موز برای فریز شدن هستن. چون علاوه بر اینکه شیرینن و نگهداری این طعم خوش در فریز برای درست کردن شیک و اینجور نوشیدنی ها به مذاق خیلیا خوش میاد، بهتر هم در فریزر باقی میمونن.

ghgf

برای این کار تمام پوست موزها رو جدا کنین و اونا رو توی یه ظرف مناسب یا حتی در کیسه های فریزر بذارین. حالا موزها رو در فریز قرار بدین و اگه دوست دارین موقع استفاده از این موزها برای شیک هیچ وقتی رو از دست ندین پس موزها با مخلوط کن به شکل خمیری دربیارین که آماده فریز شدنه.  

wqe

hf

فریز کردن موزهای خرد شده رو اینجوری انجام بده!

خیلی از خانوما دوست دارن که موزها رو اول خرد کنن و بعد برای فریز کردنشون اقدام بشه. واسه این کار ابتدا پوست موزها رو بگیرین و به هر شکلی که میخواین برش بدین. بعد موزهای برش داده شده رو کف سینی ای که با کاغذ روغنی پوشانده شده، بچینین.

سعی کنین موزها رو پیش از اینکه بخوان خیلی نرم بشن توی فریزر قرار بدین که معمولا برای این کار حدود دو ساعت زمان در نظر گرفته میشه. پس از اینکه برش ها به طور کامل یخ زدن، نوبت به بسته بندی اونا و قرار دادن دوباره در فریزر میرسه. واسه اینکه دچار اشتباه نشید حتما محتوی کیسه فریزر یا ظرف رو یادداشت کرده تا در زمان موردنیاز به راحتی بتونین ازش استفاده کنین.

eew

gf

qw

دلیل فریز کردن موزهای خرد شده به صورت یخ زده

شاید براتون این سوال پیش بیاد که چرا باید برای فریز کردن موزهای خرد شده ابتدا اجازه بدیم یخ بزنه و بعد اینکارو بکنیم؟ دلیل این کار اینه که اگه موزهای خرد شده رو از همون ابتدا توی کیسه قرار بدین و مستقیما بذارین تو فریزر تا یخ بزنه قطعا موقع جدا کردن اونا واسه هر زمان که نیازشون دارین با مشکل مواجه میشین و موزهاتون از شکل میفتن. واسه همین حتما پیش از قرار دادن خرد شده های موز در فریزر ابتدا اونا رو به صورت منجمد دربیارین.

gj

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها