|

تست حاملگی و "بیبی چک" چیست و چقدر قابل اعتماد است؟

دو نوع روش تست بارداری وجود داره. روش اول آزمایش خون هستش که باید در بیمارستان و یا آزمایشگاه انجام بگیره و روش دوم استفاده از بیبی چک هست

لینک کوتاه کپی شد

به‌طور کلی دو نوع روش تست بارداری وجود داره. روش اول آزمایش خون هستش که باید در بیمارستان و یا آزمایشگاه انجام بگیره و روش دوم استفاده از بیبی چک هست، که میتونید اون رو از داروخونه خریداری کنین و در منزل استفاده کنین. عملکرد تست‎های بارداری به این صورت که مقدار گنادوتروپین جفت انسانی یا همون (HCG) که همون هورمون بارداری هست رو اندازه گیری می‌کنه. اما روش زمان ردیابی هورمون تو این تست‎ها متفاوته. در ادامه این مقاله با تست بارداری به روش بیبی چک بیشتر آشنا می‎شویم.

عملکرد-تست-بیبی-چک

عملکرد تست بیبی چک

تقریبا همه خانوم‌ها با بیبی چک آشنایی دارند، حتی ممکنه تجربه استفاده کردن از اون رو داشته باشن. بیبی چک، آسون‌ترین، قابل دسترس‌ترین و سریع‌ترین روش برای فهمیدن بارداری هستش. ابهاماتی درباره استفاده از بیبی چک وجود داره. طبق اظهارات یم کلینیک معتبر، تقریبا بعد از عقب انداختن 10 روزه از زمان عادت ماهانه، این تست تا 99 درصد دقت در جوابدهی داره.

بهترین زمان استفاده از بیبی چک

تست بیبی چک و از این قبیل از تست‌ها، اغلب تست ادرار هستن. این تست برای پیدا کردن هورمون گنادوتروپین جفتی یا همون ( HCG) از ادرار شما کمک می‌گیرد. بعد از اتصال تخمک بارور به دیواره رحم، جفت تشکیل می‌شه و این هورمون به وجود میاد. پس از اون وارد ادرار یا جریان خون می‌شه.

معمولا بعد شش روز از لقاح این اتفاق میوفته و سطح هورمون سریع رشد می‎کنه و 2 تا 3 روز میزان اون دو برابر می‌شه.

انواع-تست-بارداری-(بیبی-چک)

انواع تست بارداری (بیبی چک)

بیبی چک نواری: این نوع از بیبی چک کمی متفاوت است، ابتدا ادرار را در ظرفی جمع آوری میکنید و بعد از نوار کاغذی را درون ظرف قرار می‎دهید.

بیبی چک قطره چکانی: نوع رایج بیبی چک، بیبی چک قطره چکانی‌ست. بعد از جمع آوری ادرار مقداری از آن را با قطره چکان بر روی محل مورد نیاز بیبی چک ریخته و 2 تا 10 دقیق صبر می‎کنید.

 بیبی چک مستقیم: از این نوع بیبی چک باید در حین ادرار استفاده شود، به این صورت که آن را در مقابل ادرار خود گرفته و بعد از آغشته شدن ادرار به بیبی چک، 2 تا 10 دقیقه صبر می‎کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی