|

ماجراجویی در طبیعت؛ فضایی برای گم شدن!

Get lost? Chance would be a fine thing

آیا تا به حال گم شدن در طبیعت را تجربه کرده اید؟ احتمالا در کنار حس عالی یک ماجراجویی کمی شانس هم خوب خواهد بود، اما آیا به ریسکش می ارزد؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها در حالیکه گوشی های هوشمند همراه و دنیای تکنولوژی دور تا دور ما را فراگرفته اند نسبتا محال است که راه خود را گم کنیم و ندانیم کجا هستیم. ظاهرا خوب به نظر می رسد اما به این معناست که دیگر نمی توانیم لذت پیدا شدم و ماجراجویی ناشی از آن را تجربه کنیم.

در همین راستا یک شرکت به نام گوجه سیاه (Black Tomato) در انگلستان، درازای دریافت مبلغ قابل توجهی شما را در وسط ناکجا آباد رها می کند و مطمئن می شود که گم شده اید، و نام این برنامه را گم شوید (Get Lost) گذاشته است.

ممکن است به نظرتان ایده ی احمقانه ای برسد اما واقعا این طور نیست، افراد زیادی هستند که برایشان چنین ماجراجویی هایی جذاب و لذت بخش است و حتا حاضرند به خاطر آن هزینه ی زیادی نیز پرداخت کنند. درست است که کمی ترسناک به نظر می رسد اما باعث می شود که از دنیای کنونی خود به کل دور شوید و در عوض با طبیعت احساس نزدیکی کنید.

PassBlackTomato

مطمئنا تا به حال از افرادی که تجربه ی گذراندن زمان زیادی را در طبیعت دارند شنیده اید که چطور طبیعت توانسته است روح آنها را پالایش دهد و باعث آرامش روح و روانشان شود؛ پس خیلی هم گم شدن در طبیعت پیشنهاد بدی به نظر نمی رسد.

اگر تلفن همراه دارید، که غالبا تمام افراد جهان این روزها یک گوشی هوشمند همیشه همراه خود دارند، گم شدن کمی غیر واقعی به نظر می رسد. گوشی های هوشمند تقریبا همیشه به شما می گویند که کجا هستید و از کدام مسیر باید راه خود را ادامه دهید، آنقدر دقیق موقعیت شما را مشخص می کنند و مسیر را به شما گزارش می دهند که حتا گاها نیازی نیست تا به دور و بر خود نگاه بیاندازید.

برخی از افراد معتقد هستند که مردم در گذشته های دور درگیری های کمتری داشتند، چرا که با طبیعت یکی بودند و کمتر به مسائلی که گاها بی اهمیت به نظر می رسند توجه می کردند. بدون شک یکی از مواردی که باعث می شود تا شما در طبیعت آرامش بیشتری را احساس کنید، دوربودن از دنیای پر هیایهو و گیج کننده ی اینترنت و شبکه های اجتماعی می باشد.

Lost

به لطف قانون اول ترمودینامیک همه ی ما می دانیم که انرژی را نمی توان ایجاد کرد و یا از بین برد، انرژی از حالتی به حالت دیگر تبدیل می شود. برخی از روانشناسان، عصب شناسان و دیگر متخصصان در رشته های این چنین، زمان زیادی را صرف کرده اند تا متوجه شوند چه بلایی بر سر اعصاب ما می آید زمانی که به طور فیزیکی یا شیمیایی گم شدن برای ما اتفاق می افتد. شاید بتوانیم بگوییم که گم شدن نیز درست مانند انرژی است که هرگز از بین نمی رود و تنها از یک نوع به نوع دیگر تبدیل می شود و یقینا یک زمان و یک جایی خود را نشان خواهد داد. به نظر می رسد ما توانایی هایمان را افزایش می دهیم ولی درعوض چیزهای زیادی را هم از دست می دهیم؛ همان طور که قدیمی ها می گقتند: گاهی برای پیدا کردن خودمان باید اول گم شویم.

به این ترتیب شاید بد نباشد که یک بار دیگر فکر کنید که آیا دلتان می خواهد به دل طبیعت سفر کنید؟ آیا آماده هستید تا یک ماجراجویی را آغاز کنید؟ و از همه مهمتر آیا آماده هستید تا برای این تجربه هزینه ای را پرداخت کنید؟

فراموش نکنید که طبیعت همیشه آماده است تا از شما استقبال نماید. شاید حالا پیشنهاد گم شدن، نه تنها احمقانه به نظر نرسد، بلکه جذاب هم باشد:)

Nature

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها