|

سبک زندگی

ایلان ماسک مردم را به فرزندآوری تشویق می کند!

ELON MUSK SAYS CIVILISATION WILL ‘CRUMBLE’ IF PEOPLE DON’T HAVE MORE KIDS

ایلان ماسک، بنیانگذار میلیارد، معتقد است که اگر مردم بچه‌های بیشتری نداشته باشند، تمدن فرو خواهد پاشید!!!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا برایتان جای تعجب خواهد داشت که ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا رسما در یک مصاحبه مردم را به فرزندآوری و گسترش جمعیت تشویق کرده است. بنیانگذار میلیارد و حامی سفت و سخت رمز ارز ها می گوید: مردم کافی روی زمین وجود ندارد؛ همچنین او با این بیانیه که جمعیت کشور ها در سرتاسر جهان باید کنترل شود، مقابله می کند.

او در ارتباط با آخرین نوآوری خود، روبات تسلا (تسلا بات) اذعان داشته است که این رباتِ انسان نما توانایی آن را دارد که در آینده جایگزینی برای نیروی کار انسانی باشد. او افزود: مردم به اندازه ی کافی بر سطح زمین وجود ندارند، من نمی توانم آن طور که سزاوار است تاکید کنم که افراد کافی وجود ندارند. با این حال بسیاری از مردم در جهان از جمله افراد باهوش گمان می کنند که جمعیت به طرز سرسام آوری رو به افزایش است و رشد جمعیت از کنترل خارج شده است.

ماسک در مقابله با ادعاهای طرفداران محیط زیست مبنی بر کاهش جمعیت اظهار داشته است که: من فکر میکنم یکی از بزرگترین خطرات برای تمدن، نرخ پایین و کاهش زاد و ولد می باشد. اگر مردم فرزندان بیشتری را به دنیا نیاورند تمدن فرو خواهد پاشید.

جالب است بدانید که ایلان ماسک خود شش فرزند دارد و می گوید می خواهد که الگوی خوبی باشد پس باید آنچه را که موعضه می کند خود تمرین کند.

در سال 2017، مطالعه ای توسط محققان دانشگاه لوند در سوئد صورت گرفت که نشان داد هر کودک متولد شده در یک کشور توسعه یافته، ردپای کربنی معادل 58.6 متریک تن در هر سال از زندگی خود را به جا می گذارد.

علاوه بر این اوایل سال گذشته دو تن از اشراف زاده های انگلستان به دلیل تصمیمشان مبنی بر عدم  داشتن بیش از دو فرزند از طرف خیره ی بزرگ و معروف "پاپیولیشن مترز"  (Population Matters) تقدیرنامه ای را دریافت کردند. این موسسه بیانیه ای را در ماه جولای 2021 منتشر کرد با این عنوان که داشتن خانواده ی کوچک تر، تاثیرات منفی ما بر کره ی زمین را کاهش می دهد و فرصت بهتری را، برای خودمان و نسل های آینده فراهم میکند تا در یک سیاره ی سالم و بهتر زندگی کنیم. برایی کسانی که نمی دانند باید بگوییم که هدف این خیره پرداختن به مسائل مرتبط با اندازه جمعیت و اثرات آن بر پایداری محیط زیست می باشد. "پاپیولیشن مترز" رشد جمعیت را عامل اصلی تخریب محیط زیست، از دست دادن تنوع زیستی، کاهش منابع و تغییرات آب و هوا می داند.

با همه ی این اوصاف ایلان ماسک به مخالفت با آن ها می پردازند و به نوعی عدم فرزندآوری را اقدامی در پی نابودی تمدن قلمداد می کند و برای اثبات حقانیت گفته هایش از مردم می خواهد حرف هایش را به خاطر داشته باشند.

به هر حال گمان نمی کنم که بشود به راحتی از ردپای بشریت در جای جایِ کره ی زمین چشم پوشی کرد که برای رفاه و آسایش خود به تغییر و حتا تخریب آن می پردازند.

فرزندآوی

نظر شما کاربران گرامی در رابطه با اظهار نظرات ایلان ماسک، میلیاردر معروف و نام آشنا چیست؟ آیا کاهش رشد جمعیت به مسائل زیست محیطی کمک خواهد کرد و یا باعث فروپاشیدن تمدن خواهد شد؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی