|

پوشیدن سوتین مضر است؟

پوشیدن یا نپوشیدن سوتین؛ آیا می توانید بدون سوتین باشید؟

پوشیدن سوتین خطرناکه؟ میتونه عوارضی داشته باشه؟ اینجا میخوایم درباره پوشیدن یا نپوشیدن سوتین براساس منابع علمی حرف بزنیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- خب همیشه اطلاعات متناقضی از عوارض پوشیدن سوتین وجود داره. بعضی از این اطلاعات، منابع علمی دارن و بعضی دیگه شایعه هستن. تو این مقاله میخوایم با نگاهی به این اسناد علمی، مزایا و معایب پوشیدن سوتین رو بهتون بگیم. پس همراه ما باشید.

پوشیدن سوتین باعث افتادگی سینه میشه!

تحقیقی که تو سال 2013 روی 330 خانم 18 تا 35 سال انجام شد نشون میده که سوتین هیچ فایده برای زنان نداره و حتی میتونه در طول زمان برای سینه ها مضر باشه. این پژوهش نشون داده که نپوشیدن سوتین، بافت عضلانی سینه رو بیشتر میکنه و حتی از افتادگی سینه جلوگیری میکنه. البته این تحقیق روی تعداد افراد کمی انجام شده و نمیشه به عموم زنان جامعه نسبت داد.

عوامل زیادی روی افتادگی سینه تاثیرگذاره؛ مثل بارداری، ژنتیک، سن، تغییر وزن، فرآیند پیری طبیعی و...

سرطان-سینه

پوشیدن سوتین احتمال سرطان سینه رو زیاد میکنه!

این یک شایعه‌ست که همچنان هم ادامه داره. افراد عقیده دارن پوشیدن سوتین میتونه رو تخلیه لنفاوی تاثیرداشته باشه. غده های لنفاوی به دلیل سمی و زائد بودن منجر به بروز سرطان میشن.

این شایعه از این حقیقت نشات گرفته که افراد با اضافه وزن، تمایل بیشتری دارن که از سوتین استفاده کنن. از طرفی تحقیقات نشون میده که چاقی و اضافه وزن خودش یک عامل خطرناک برای ابتلا به سرطان به حساب میاد.

پوشیدن سوتین در شب!

آخرین تحقیقاتی که تو این زمینه انجام شده مربوط به سال 2000 هستش که میگه؛ پوشیدن لباس های تنگ در شب میتونه روی چرخه خواب و بیداری آدما تاثیر بذاره. محققا میگن؛ فشار ناشی از لباس های تنگ تو شب میتونه دمای مرکز بدن رو زیاد کنه و ملاتونین رو کاهش بده. ملاتونین هم به هورمون چرخه خواب و بیداری میگن. کاهش ملاتونین روی کیفیت خواب تاثیرمیذاره.

البته این پژوهش هم تو مقیاس پایین انجام شده.

bra

 

سوتین های ورزشی

نپوشیدن یا پوشیدن سوتین با سایز نامناسب ممکنه یک مانع برای ورزش باشه. ورزش نکردن هم سلامتی رو به خطر میندازه. حین خرید سوتین ورزشی باید تلاش کنید تا بیشترین حمایت کنندگی رو داشته باشه و عضلات قفسه سینه فشار نیاره و منجر به درد در ناحیه گردن نشود.

سوتینی که بیشترین حمایت کنندگی رو داشته باشه، درد سینه خصوصا برای سینه های بزرگ رو کم میکنه.

نتیجه گیری

هنوز سند علمی برای تایید یا رد پوشیدن یا نپوشیدن سوتین مطرح نشده است. شما باید تلاش کنید از سوتینی استفاده کنید که کمترین میزان آسیب و درد و ناراحتی را برای شما به همراه داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها