|

یخ در بهشت طالبی برای لمس بهشت، معجون ضد عطش خونگی + هزینه تهیه اش

یخ در بهشت طالبی

اگه دنبال یه نوشیدنی خنک تو این فصل گرما هستی حتما یخ در بهشت طالبی رو امتحان کن تا حس تازگی بهت دست بده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها که فصل تابستونه و هوا گرمه، از طرفی هم طالبی توی بازار فراوان شده  پس نباید از یه   نوشیدنی خنک  مثل یخ در بهشت طالبی غافل شد این نوشیدنی دلچسب و گوارا می تونه خستگی شما را در کنه و به اصطلاح جگیر شما رو حال بیاره در واقع یخ در بهشت ​​یک نوشیدنی یخی طعم داره که از مخلوط آب میوه منجمد، شکر و آب تهیه میشه . واژه «یخ در بهشت» به نوعی دسر نشاسته‌ای گیلانی نیز هم گفته میشه می تونید اون رو  با انواع میوه های تابستانی تهیه کنید و از خواصش بهره مند بشید. با خوردن این نوشیدنی در فصل گرم سال گرمای زیادی رو از بدن می گیره و حس طراوت به شما القا می کنه.

پس اگه دلتون یه نوشیدنی متفاوت و خوشمزه رو خواست، حتما یخ در بهشت طالبی رو امتحان کنید چون خیلی راحت در منزل هم می تونید درست کنید حتی با کیفیت تر از بیرون. در این مطلب از آشپزی شایانیوز طرز تهیه یخ در بهشت طالبی  رو به شما آموزش میدیم بنابراین دست به کار بشید و از این نوشیدنی بهشتی لذت ببرید.

efd1a1dc-06b4-446a-98e0-a3220c15790c

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت طالبی برای 2 نفر

طالبی 1/3 طالبی
شکر 150 گرم
گلاب 2 قاشق چای خوری
نعنا تازه 1 شاخه

1236

طرز تهیه یخ در بهشت طالبی برای 2 نفر

1. آماده سازی طالبی:

ابتدا طالبی را پوست بگیرید و خرد کنید. سپس اون رو در ظرف در بسته به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید تا نیمه یخ بزند. می تونید از خاکشیر یا دانه چیا نیز در این نوشیدنی استفاده کنید دانه های چیا رو در آب ولرم بریزید تا پف کنه و خاکشیر رو هم خوب بشویید.

2.مخلوط کردن طالبی:

بعد از 1 ساعت طالبی را از فریزر خارج کرده و در مخلوط کن یا همزن یا به کمک همزن برقی مخلوط کنید و شکر و گلاب رو اضافه کرده و هم بزنید و سپس از صافی رد کنید تا کاملا یکدست بشه.

3.مخلوط کردن با خاکشیر:

سپس مخلوط به دست آمده رو در ظرف فلزی بریزید و به مدت 2 ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنه و بعد از 2 ساعت از فریزر بیرون آورده و خاکشیر و دانه چیا رو به اون علاوه کنید و با چنگال خوب هم بزنید تا از حالت یخ زده خارج شده و در لیوان سرو بریزید و با برگ نعنا تزئین کنید و از نوشیدنی خود لذت ببرید.

524

فوت و فن های تهیه یخ در بهشت طالبی

  • این نوشیدنی بهشتی رو می تونید با شربت بهار نارنج یا عرق بهار نارنج نیز سرو کنید.
  • در صورت تمایل اون رو  با چند پیمانه بستنی میل کنید.
  • میشه به جای شکر از عسل استفاده کرد.
  • دقت کنید که یخ نبنده معمولا برای آماده شدن یخ در بهشت حدود دو و نیم ساعت وقت لازم است.

895

هزینه تهیه یخ در بهشت طالبی برای 2 نفر

این روزا پختن غذا  خیلی لذت بخشه و مفرح اما با وجود هزینه های بالایی که برای طبخ غذا وجود داره هر کسی دوست داره قبل از درست کردن اون از هزینه ی مواد اولیه برآوردی داشته باشه تا با خیال راحت غذا رو تهیه کنه. دستور نوشیدنی که برای یخ در بهشت طالبی گفته شد برای تعداد2 نفر بود در ادامه هزینه ی این غذا برای این مقدار مواد اولیه برای 2 نفر محاسبه شده است.

calculating-food-cost+(1)

  • قیمت 1/3 طالبی: 5000 تومن
  • 150 گرم شکر: 6000 تومن
  • گلاب و برگ نعنا: 3000 تومن

جمع کل هزینه برای تهیه یخ در بهشت طالبی برای 2 نفر :  14000 تومن

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها