|

دمنوش هایی که حال موها رو خوب میکنه؛ تو سیم ثانیه موهایی پرپشت داشته باش!

راهکار های خانگی برای رشد سریع مو و ضخامت آن با این دمنوش های قوی.

لینک کوتاه کپی شد

شمانیوز_ دمنوش ها عمدتا دارای خاصیت ها و فواید درمانی و تقویت کنندگی برای بدن را دارد و میتواند درمان کننده بسیاری از مشکلات در افراد شود. تنها برخی از آن ها دارای خاصیت های تقویت کنندگی برای موهای بدن و سر را دارا می باشند.همه انسامها مو رو عامل مهمی برای زیباییشون مدونن چون تو زیبایی چهره نقش اساسی داره.  میدونید که از گذشته‌های دور تا به امروز، طبیعت منشأ بسیاری از راهکارهای مؤثر زیبایی بوده است. استفاده از گیاهان یکی از راه‌حل‌های طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها است. از درمان پوست خشن و زبر گرفته تا درمان خشکی پوست سر. اما بهتر است بدانید که گیاهان دارویی به رشد مو نیز کمک می‌کنند.

1

داروهای گیاهی برای رشد مو

  • اسطوخودوس

اسطوخودوس معمولاً به شکل روغن و به صورت موضعی به کار می‌رود، اما می‌توانید دم‌نوش آن را نیز بنوشید رشد مجدد موی افرادی که پوست سرشان را روزانه و به مدت 7 ماه با اسطوخودوس و سایر اسانس‌های روغنی ماساژ دادند، در مقایسه با افرادی که پوست سرشان را بدون اسانس های روغنی ماساژ دادند، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر بوده است. شست و شوی موها با دمنوش اسطوحودوس نیز سبب تسکین و آرام شدن پوست سر، درمان عفونت ها و جلو گیری از ریزش موها میشود. دمنوش اسطوخودوس ریزش مو را درمان میکند و شوره سررا کاهش میدهد.

  • جینسنگ

جینسنگ یکی از گیاهان دیگری است که معمولاً در محصولات مراقبت از مو یافت می‌شود. این گیاه به‌دلیل تحریک گردش خون، برای رشد مو مفید شناخته شده است. جنسینگ همچنین تار‌های مو را تقویت می‌کند؛ بنابراین در نگهداری مو مؤثر است. پژوهشی که در سایت PMC اروپا منتشر شده، نشان می‌دهد که عصاره جینسنگ تأثیر مثبتی بر ترمیم فولیکول مو دارد.

  • جعفری

جعفری تولید کراتین و کلاژن پوست سر را تقویت می‌کند. لازم به ذکر است که وجود هردوی این مواد برای رشد مو ضروری است. این گیاه گردش خون را بهبود می‌بخشد و رشد مجدد مو را تقویت می‌کند. جعفری ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی دارد که با رادیکال‌های آزادی که به مو آسیب می‌زنند، مبارزه می‌کند. این گیاه ساخت ملانین را افزایش می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که مو را در برابر آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند. جعفری را در آب بجوشانید و مایع به‌دست آمده را به‌عنوان شست‌وشو دهنده گیاهی استفاده کنید.

2

  • چای سبز

آنتی‌اکسیدان‌ها و کافئین، ریزش مو را کاهش و ضخامت مو را افزایش می‌دهند. چای سبز منبع خوبی از پانتنول است. این ماده اغلب در شامپوها و نرم‌کننده‌ها برای تقویت مو به کار می‌رود. همچنین، چای سبز حاوی اسید آمینه‌های خاصی به نام تئانین است. تئانین به همراه پانتنول ساقه مو را تقویت و از موخوره جلوگیری می‌کند. چای سبز حفظ رطوبت مو، درخشندگی و شفافیت آن را افزایش می‌دهد. ویتامین C طبیعی موجود در چای سبز، مو و پوست سر را از آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند.

گیاه نخل اره ای

این گیاه، از بروز عدم تعادل هورمونی که منجر به توقف رشد مو می‌شود، جلوگیری می‌کند. به همین علت، این گیاه از نظر عملکرد شبیه گزنه است. برای افزایش تأثیر، می‌توانید این دو گیاه را با یکدیگر ترکیب و به‌صورت موضعی به کار ببرید تا هم از ریزش مو جلوگیری کنید و هم رشد موهایتان را بهبود دهید.

  • گیاه دم اسب 

گیاه دم اسب با کاهش شکنندگی مو، به حفظ آن کمک می‌کند و به همین دلیل، در کاهش ریزش مو بسیار مؤثر است. برای استفاده از فواید این گیاه، می‌توانید آن را به‌عنوان مکمل مصرف کنید یا از محصولاتی استفاده کنید که حاوی این گیاه هستند.

5

  • آلوئه ورا

آلوژل آلوئه ورا غالباً در حالت‌دهنده‌های مو به کار می‌رود. این ژل تعادل pH پوست سر را بازیابی و در نتیجه رشد مو را تقویت می‌کند. همچنین، استفاده از این گیاه، راه ‌حلی عالی برای مرطوب کردن پوست سر است؛ زیرا ژل آلوئه‌ورا یک آب‌رسان بسیار قوی است.

نعنا فلفلی

نعنا فنعناع فلفلی، گیاه دارویی دیگری است که با التیام پوست سر، به رشد مو کمک می‌کند. این گیاه بر پوست پوست سر سالم، بستر اصلی رشد مو است؛ بنابراین برای تقویت رشد مو، گیاهانی که به‌طور خاص به تقویت پوست سر کمک می‌کنند را دست کم نگیرید. نعناع فلفلی غالباً به شکل روغن و به‌طور مستقم روی پوست سر استفاده می‌شود. همچنین، این گیاه ماده تشکیل دهنده برخی محصولات مراقبت از مو است.سر را تحریک‌شده و آسیب‌‌دیده را مرطوب کرده و التیام می‌دهد، فولیکول‌های مو را نیز تحریک می‌کند.

  • جینکوبیلوبا

جینکو بیلوبا به دلیل تأثیری که در تحریک جریان خون و بهبود گردش خون دارد، معروف است. این گیاه جریان خون را در فولیکول مو افزایش می‌دهد و رشد مو را تقویت می‌کند. بصورت دمنوش میل کنید این گیاه را عالی عمل میکند.

آخری

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی