|

ازدواجی عجیب در چین

جنجال ازدواج مرد مسن با دختر معلول ذهنی!

ازدواج یک مرد 55 ساله با یک زن معلول ذهنی که نصف سن خودش را دارد، در کشور چین بسیار بحث برانگیز شده است.

لینک کوتاه کپی شد

ازدواج یک مرد 55 ساله چینی با یک زن معلول ذهنی که نصف سن او را دارد در کشور چین بسیار بحث برانگیز شده و بسیاری از آنها نیز او را متهم به استثمار از این زن معلول متهم کرده اند.

اما این جنجال ها تنها حواشی ایجاد شده درمورد این ازدواج است و واقعیت این است که این مرد میانسال تنها قصد دارد تا از این زن معلول مراقبت کند و حتی ویدیویی پخش شده در صفحات مجازی نیز نشانگر این است که این مرد اشک های همسر جدید خود که از شدت ذوق ازدواج با این مرد سرازیر شده بود را پاک می کند و دیگر اعضای خانواده نیز آمدن او به خانه جدیدش را تبریک می گویند و حتی یکی از انها به او می گوید: "این مرد واقعا تو را دوست دارد و از تو مراقبت می کند، دیگر نیازی به گریه کردن نیست، تو اکنون در خانه جدیدت و عضوی از این خانواده هستی".

طبق خبرگزاری South China Morning Post، مقامات استان هنان در چین اجازه رسمی این ازدواج این زن و مرد را صادر نکرده اما به آنها اجازه داده تا در کنار هم زندگی کنند. همچنین یکی ازمقامات این استان نیز جهت دفاع از این مرد گفت: "واقعیت این است که دارایی این زن تماما به این مرد 55 ساله داده شده اما او به خاطر دارایی با این زن ازدواج نکرده است. این زن معلول به علت شرایط جسمی دشوار خود توانایی صحبت کردن و راه رفتن را ندارد و بنابراین به کسی نیاز دارد تا به او کمک کند و این مرد نیز، تا کنون حسن نیت خود را ثابت کرده است".

طبق قوانین کشور چین، رضایت هر دو طرف برای ازدواج از جمله شروط لازم وضروری به شمار می آید و بنابراین اگر یکی از زوجین دارای معلولیت ذهنی باشند، ازدواج آنها غیر قانونی تلقی می شود اما با این وجود این قانون، مانع از تشکیل زندگی مشترک این دسته از زوج ها، نمی شود.

همچنین، با اینکه این مرد انسان دوست در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که تنها قصد مراقبت از این زن معلول را دارد و خانواده وی نیز اجازه حضانت او را به وی داده اند، عده ای از اهالی این استان، مقامات را برای صدور اجازه حضانت و زندگی مشترک این زوج، مورد انتقاد قرار دادند.

 پس از برانگیخته شدن جنجال های بسیار در مورد این موضوع، پدر این زن، ویدیویی از خود را در صفحات مجازی به اشتراک گذاشت و در آن بیان کرد که هیچ اجباری در این ازدواج وجود ندارد و هر دو طرف راضی به زندگی با یکدیگر هستند.

وکیلی به نام ژونگ ون نیز در همین راستا اعلام کرد که وجود هرگونه رابطه جنسی میان این دو نفر، تجاوز جنسی از سوی مرد به شمار می آید و می تواند مجازات سنگینی را برای وی به همراه داشته باشد.

china

3ad81bf3-f45e-4c47-87f1-de17ecaa6a27_2d1d6639

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی