|

(عکس) آزادی دختر ایزدی پس از ۷ سال از اسارت داعش

یک دختر ۱۹ ساله ایزدی پس از ۷ سال اسارت در چنگال داعش آزاد شده و به زادگاه خود بازگشت.

لینک کوتاه کپی شد

یک دختر ۱۹ ساله ایزدی پس از ۷ سال اسارت در چنگال داعش آزاد شده و به زادگاه خود بازگشت.

دفتر امور ربوده شدگان ایزدی در دهوک اعلام کرد یک دختر ایزدی دیگر از دست عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه آزاد شده است.

حسین قائدی مسئول دفتر مذکور در این باره اعلام کرد: عاصمه جاسم دختر ایزدی ۱۹ ساله از دست عناصر گروه تروریستی داعش در اردوگاه الهول در سوریه آزاد شد.

 

قائدی افزود: دختر ایزدی مذکور از اهالی شنگال است و به تازگی از طریق منطقه کرشین وارد استان دهوک شد و از طرف خانواده، نزدیکان و دفتر امور ربوده شدگان در دهوک مورد استقبال قرار گرفت.

عاصمه که به مدت ۷ سال در اسارت تروریست‌های داعش بوده می‌گوید: پس از اینکه ما به دست داعش افتادیم آن‌ها ما را جمع کردند و مردان، زنان و پیر‌ها را دسته بندی کردند و همه خانواده‌ها را از یکدیگر جدا و متفرق کردند. من را هم به موصل بردند و نمی‌دانم چه بر سر خانواده ام آمده است.

868761_248

 

او گفت که پس از رسیدن به موصل وی را به اصطلاح دادگاه شرعی منتقل کردند و ده روز در زندان را در زندان گذارندم. سپس من را به مردی به نام البراء سپردند و دو سال و نیم در کنار این مرد جوان عراقی بودم. در این مدت تحت شکنجه و ضرب و شتم و توهین قرار گرفتم. اجازه خروج از خانه نداشتم و کسی هم نمی‌توانست با من دیدار کند. بر روی دستم نام پدرم خالکوبی شده بود و او به بهانه اینکه این کار ممنوع است آن را سوزاند.

عاصمه افزود: پس از آن این مزدور من را به یکی دیگر از اعضای داعش به نام القعقاع که ۴۵ ساله بود فروخت. در آن زمان من ۱۵ ساله بودم و دو سال نیز این مرد من را در کنار خود نگه داشت. سپس به یک عضو دیگر داعش به نام عبدالکریم فروخته شدم و یک سال و چند ماه نیز با او بودم و یک بچه به دنیا آوردم. این مرد در جریان بمباران الباغوز کشته شد. پس از آن بود که به اردوگاه الهول منتقل شدم. زنان داعشی در اردوگاه من را می‌ترساندند و می‌گفتند که هویت خودم را فاش نکنم و نگویم که ایزدی هستم. دو سال نیز در این اردوگاه بودم و سپس هویت خود را فاش کردم.

160638261613370788

 

یادآور می‌شود حسین کورو مسئول دفتر امور ربوده شدگان ایزدی در استانداری دهوک اخیرا اعلام کرده بود: تاکنون ۳۵۴۳ زن و کودک ایزدی از دست داعش آزاد شده اند و ۲۷۷۳ ربوده شده دیگر همچنان در اسارت این گروه تروریستی هستند.

منبع:فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها