|

اخراج دختر کارگردان زن ایرانی از کانادا؛ مهشید آهنگرانی کیست؟

مهشید آهنگرانی مجری طرح و تهیه کننده ایرانی است که سابقه تهیه کنندگی آثاری همچون بندربند و ۱۹ را در کارنامه هنری خود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهشید آهنگرانی، دختر منیژه حکمت کارگردان ایرانی و خواهر پگاه آهنگرانی به دلیل تردد به ایران پس از اخذ اقامت کشور کانادا به عنوان پناهنده، شهروندی او از سوی دولت کانادا متوقف شده و در آستانه از دست دادن مجوز اقامت خود در این کشور است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزیاتو، مهشید آهنگرانی ۲۰ سال پیش در کانادا درخواست پناهندگی داد و سه سال بعد، اقامت دائم این کشور را به دست آورد. وی که از طریق پناهندگی موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شده بود، در فاصله سال‌های ۲۰۰٨ تا ۲۰١٩ چندین بار به ایران سفر کرده است

بهانه‌هایی که دختر کارگردان مشهور برای سفر به ایران عنوان کرده: کار بر روی فیلم‌هایی که «حکومت ایران را مورد انتقاد قرار می‌دهند»، «مراقبت از مادر»، «رسیدگی به بازداشت خواهرش در زندان اوین» و «مصادره اموال و وسایل فیلم‌برداری» است.

4-55

تا بیش از سال ۲۰۱۲، پناهندگانی که به کشور مبدأ خود سفر می‌کردند بدون از دست دادن اقامت دائم، از پناهندگی در این کشور محروم می‌شدند، اما دولت محافظه‌کار کانادا در سال ۲۰۱۲ متممی را به این قانون افزود که علاوه بر سلب پناهندگی، اقامت دائم این افراد را هم لغو می‌کند. مهشید آهنگرانی و وکیل او می‌گویند که او به دلیل ناآگاهی از این متمم در این وضعیت قرار دارد.

آژانس خدمات مرزی کانادا نخستین‌بار در سال ۲۰١٩ از مهشید آهنگی توضیح خواسته است. او در آن زمان مطلع شده که تمام سفرهایش طی بیش از یک دهه مورد نظارت آژانس خدمات مرزی کانادا بوده و تحقیقات درباره آن در جریان بوده است.

این فیلم‌ساز ایرانی گفته است در حال حاضر اجازه کار ندارد و از خدمات عمومی مانند مراقبت‌های بهداشتی مورد پوشش دولت محروم است.

بیوگرافی مهشید آهنگرانی

مهشید آهنگرانی مجری طرح و تهیه کننده ایرانی است که سابقه تهیه کنندگی آثاری همچون بندربند و ۱۹ را در کارنامه هنری خود دارد. او همچنین در آثاری نظیر پوپک و مش ماشاالله، دختری با کفش های کتانی، گربه آوازخوان، خماری و شهر موش ها ۲ به عنوان بازیگر حضور داشته است.

مادر او منیژه حکمت متولد ۱۳۴۱ در اراک، از تهیه‌کنندگان و کارگردانان ایرانی است. اولین فیلم وی فیلم زندان زنان بود.

3-92

منیژه حکمت با جمشید آهنگرانی طراح صحنه و کارگردان ازدواج کرده است این زوج صاحب دو فرزند دختر بنام پگاه آهنگرانی و مهشید شدند.

منیژه حکمت، صبح روز ۳ مرداد ۱۳۹۵ پس از چند روز بستری در بیمارستان پارس، تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و این عمل با موفقیت انجام شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها