|

یوز ایرانی چشم انتظار متخصص اندونزیایی!

توله یوزپلنگ سوم از سمنان به تهران منتقل شده و در مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست پارک پردیسان نگهداری می‌شود و تیمارگر بالاسر آن است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تولد سه قلوها از یوزپلنگ ماده‌ای به نام "ایران" در یازدهم اردیبهشت در سایت مرکز تکثیر یوز ایرانی در پارک ملی توران استان سمنان، موجی از شادی در بین علاقه‌مندان به محیط زیست و حیات وحش پدید آورد و کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را کورسوی نوری در میان تاریکی خبرهای رویدادهای تلخ انگاشتند.

اولین توله ایران سه روز پس از به دنیا آمدن تلف شد و سازمان محیط زیست علت آن‌را "ناهنجاری مادرزادی ریه سمت چپ" و "چسبندگی ریه" اعلام کرد. در مورد تلف شدن توله دوم نیز ابتدا به عللی مانند اختلال ژنتیکی اشاره شده بود. صبح روز 27 اردیبهشت، این تیتر در خبرهای روز نظرات را جلب می‌کند، "یوز دوم تلف شد" روز قبل از تلف شدن یوز دوم دامپزشک تیمارگر توله یوزها متوجه تغییر در عادت دفع آنها می‌شود که به گزارش "شایانیوز" دلیل مرگ توله یوز را لخته شدن شیر در دستگاه گوارش آن دانستتند.

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت از محیط زیست، روز پنج‌شنبه تلف شدن دو توله یوز آسیایی در پناهگاه حیات وحش توران را ناشی از خطا و سهل‌انگاری سازمان محیط زیست دانست و اذعان کرد این سازمان تجربه و دانش تکثیر این گونه را نداشته است.

و افزود: وضع سلامتی سومین توله یوز نامناسب است. و عنوان کرد که توله سوم به خاطر شیر بی‌کیفیتی که به او داده‌اند، آسیب‌ دیده و تحت درمان قرار گرفته است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این توله زنده بماند.

حالا باخبر شدیم توله یوزپلنگ سوم از سمنان به تهران منتقل شده است و در مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست پارک پردیسان نگهداری می‌شود و تیمارگر بالاسر آن قرار دارد.

رئیس سازمان محیط زیست هم از ورود دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از آخرین توله‌یوز "ایران" خبر داد. وی همچنین خواستار برپایی یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی علت‌های تلف شدن دو توله یوز دیگر شده است.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم متخصصان خارجی می‌توانند تنها امید ایران را به سلامتی از خطر تلف شدن نجات دهند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی