|

وقایع غم انگیز

افراد بد اقبالی که طعمه کوسه های گرسنه شدند

در طول تاریخ انسان های بسیاری مورد حمله کوسه ها قرار گرفته اند و زندگی بعضی از آنها نیز در همان حملات به پایان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

در طول سال ها وقایع وحشتناکی از حملات کوسه به انسان رخ داده که برخی جان سالم به در برده و بعضی دیگر چندان خوش شانس نبوده اند. اخیرا نیز یک ماهیگیر ایرلندی در حالی که سوار بر یک قایق تفریحی و مشغول لذت بردن از تعطیلات خود بود، توسط یک کوسه گرسنه به داخل آب کشیده شد اما خوشبختانه با کمک نجات غریق های نزدیک در آن ساحل، توانست جان سالم به در ببرد و در واقع می توان گفت که او یکی از همان افراد خوش شانسی بوده که زندگی اش توسط یک کوسه آدم خوار به پایان نرسید. 

اما در اینجا نگاهی به وحشتناک ترین حملات کوسه ها و سرنوشت تلخ بعضی از افراد بد شانسی می پردازیم که یا آسیب هایی جدی را در جنگ با کوسه ها متحمل شدند و یا شانس دیگری برای نفس کشیدن پیدا نکردند. 

1. مردی که قسمت زیادی از بدنش توسط یک کوسه پاره شد 

مردی به نام ردنی فاکس 23 ساله، بازمانده یکی از بدترین حملات کوسه در یکی از مسابقات قهرمانی ماهیگیری در سال 1963 در استرالیای جنوبی است که در حال ماهیگیری، توسط یک کوسه عظیم الجثه به داخل آب کشیده شد و تمام قسمت های شکمش شکافته و تمام دنده های سمت چپش نیز شکسته شد اما در حقیقت، آنقدری خوش شانس بود که بتواند از این حمله سهمگین جان سالم به در ببرد. 

0_Rodney-Fox-was-attacked-by-a-Great-White-Shark-and-badly-bitten-around-the-chest-and-arm-in-December

2. مادر جوانی که در فاصله چند ثانیه به دو قسمت تقسیم شده و کشته شد 

از جمله وحشتناک ترین حملات کوسه، پرونده مرگ مادر جوانی به نام شرلی آن دوردین است که در سال 1985 به هنگام شنا در آب های کم عمق سواحل استرالیا، طعمه یک کوسه بی رحم شد. در گزارشات پرونده او همچنین آمده است که این کوسه به طول شش متر بوده  و همسر و فرزندانش نیز در آن لحظه تلخ و غم انگیز، تنها با وحشت شرلی را در حالیکه با یک لقمه کوسه، نصف و کشته شد را تماشا می کردند و پس از تنها چند ثانیه، تنها چیزی که از او باقی مانده بود، تن بی سر شناور او بر روی آب بود که در در حال تجسس نیرو های امداد در محل حادثه، آن کوسه مجددا به همان محل بازگشت و تن بی جان آن زن را نیز با دندان های تیز و دهان بزرگ خود، بلعید. 

37199439_503905050048028_2943811777709735936_njpeg

3. موج سوار نوجوانی که توسط یک کوسه بلعیده می شود 

الیو کانستری یک قهرمان 13 ساله  موج سوار بود که در یک روز شوم توسط یک کوسه در حال شکار، تداوم قهرمانی های او به پایان رسید.  در حالیکه الیو به همراه هفت نفر دیگر در سواحل جزیره رئونیون در نزدیکی ماداگاسکار در حال گشت و گذار بود، توسط یک کوسه به داخل آب کشیده شد و دندان های آن کوسه نیز در کمتر از چند ثانیه در شکم الیو فرو رفت و کشته شد. در ساعاتی پیش از آن فاجعه ناگوار نیز، الیو نامه ای را برای مادرش نوشته بود تا نگران او نباشد اما در واقع آن نامه، پایان مکالمه الیو با مادرش بود. 

1_Shark-attack-victim-Elio-Canestri

4. دامادی که در روزهای ماه عسل خود توسط یک کوسه شکار شد 

در ماه آگوست سال 2011، مرد جوانی به نام ایان ردموند به همراه زنی که به تازگی با او ازدواج کرده بود؛ جما هوتون، برای غواصی به یکی از سواحل زیبای سیشل در آفریقای جنوبی رفته بود که در حال شنا در آن آب های زلال، توسط یک کوسه مورد حمله قرار گرفت. نجات غریق های نزدیک آن ساحل نیز در کمتر از چند ثانیه با شنیدن فریاد های جما و درخواست کمک، خود را به آن تازه داماد بد اقبال رساندند و توانستند او را از دهان کوسه نجات داده و به سمت ساحل برگرداند اما ایان از شدت خون زیادی که در نتیجه آن حمله از دست داده بود، نتوانست جان سالم به در ببرد و پس از دقایقی کوتاه، درگذشت. 

12290406_364

منبع: Daily Star

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی