|

ترکیب دارو با سس خون/ قاتلی در لباس دکتر که بیمارانش را برای لذت انتقام می کشت

در سال 2000، دکتر هارولد فردریک شیپمن به قتل 15 نفر از بیمارانش محکوم شد، سپس تنها چهار سال بعد خود را در سلول زندان خود کشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پزشکان قرار است در مواقعی که نیاز است به مردم آسیب پذیر کمک کنند. با این حال، دکتر هارولد شیپمن نه تنها از موقعیت خود برای سوء استفاده از بیمارانش استفاده کرد، بلکه به یکی از پرکارترین قاتلان زنجیره ای در تاریخ انگلیس تبدیل شد. درواقع شیوه کار او چنین بود که ابتدا بیماری هایی که بیماران خود نداشتند را تشخیص می داد و سپس دوز کشنده دیامورفین را به آنها تزریق می کرد و با این شیوه 250 نفری که بین سالهای 1975 تا 1998 به شیمپن مراجعه کردند به دست او کشته شدند.

14

زندگی شیمپن و ورودش به حرفه پزشکی

مسیر زندگی شیپمن زمانی که او فقط 17 سال داشت تغییر کرد. در آن سال، مادرش ورا، که شیپمن با او بسیار صمیمی بود، به سرطان ریه مبتلا شد. در حالی که او در بیمارستان در حال مرگ بود، شیپمن از نزدیک مشاهده کرد که چگونه دکتر با دادن مورفین به او رنج او را کاهش داد. او در سال 1970 از ر دانشکده پزشکی فارغ التحصیل شد و زندگی خود را به عنوان یک پزشک جوان آغاز کرد، اما به سرعت به رتبه های بالاتر رفت و پزشک عمومی در یک مرکز پزشکی در غرب یورکشایر شد. او به دلیل تخلف از قانون و ساخت یک ماده افیونی که معمولاً برای درمان درد شدید استفاده می‌شود، جریمه شد، از کارش اخراج شد و ملزم به حضور در کلینیک توانبخشی در یورک شد.

11

روند تبدیل شدن به قاتلی سریالی

به نظر می‌رسید که هارولد شیپمن سریعاً روی پاهای خود ایستاد و در سال 1977 به مرکز پزشکی دانی‌بروک در هاید بازگشت. بیماران خود و در جامعه خود به عنوان یک پزشک خوب و مفید. او به خاطر رفتارش در کنار تختش مشهور بود. با این حال هیچ کس نمی دانست که در همان زمان، "دکتر خوب" مخفیانه بیماران خود را می کشد.

13

به گفته بازرسان، شیپمن در طول دهه‌های وحشت خود بارها جلوی کشتار خود را می‌گرفت و دوباره شروع می‌کرد. اما روش کشتن او همیشه ثابت بود. او اقشار آسیب پذیر را هدف قرار می دهد، به طوری که مسن ترین قربانی او آن کوپر 93 ساله و جوان ترین 41 ساله پیتر لوئیس است. سپس، او یک دوز کشنده از دیامورفین تجویز می کرد و یا همان جا مرگ آنها را تماشا می کرد یا آنها را به خانه می فرستاد تا از بین بروند. در مجموع، اعتقاد بر این است که او 71 بیمار را در حین کار در مطب دانی بروک و بقیه را در حالی که مطب یک نفره خود را اداره می کرد، کشته است. از قربانیان او 171 زن و 44 مرد بودند.

17

قتل تکان دهنده ای که سرانجام دکتر هارولد شیپمن را افشا کرد

جنایات شیپمن سرانجام پس از اینکه او مرتکب اشتباه شد و در تلاش برای جعل اراده یکی از قربانیان خود، کاتلین گراندی 81 ساله، شهردار سابق شهر خود در هاید، فاش شد. پس از اینکه شیپمن دوز کشنده دیامورفین را به گراندی داد، جعبه «سوزاندن» را بر اساس وصیت او انتخاب کرد تا شواهد را پنهان کند. سپس از ماشین تحریر خود استفاده کرد تا خانواده او را کاملاً خارج از وصیت نامه بنویسد و همه چیز را به او واگذار کند. با این حال، گراندی به خاک سپرده شد و دخترش، آنجلا وودراف، در مورد وصیت نامه توسط وکلای محلی مطلع شد. بلافاصله او مشکوک به بازی ناپسند شد و سراغ پلیس رفت. بدن گراندی متعاقباً در آگوست 1998 نبش قبر شد و دیامورفین در بافت های عضلانی او یافت شد. شیپمن سپس در 7 سپتامبر همان سال دستگیر شد.

12

طی دو ماه آینده، اجساد 11 قربانی دیگر از زیر قبر خارج شد. یک کارشناس پلیس همچنین کامپیوتر جراحی شیپمن را بررسی کرد و متوجه شد که او برای حمایت از دلایل جعلی مرگ که در گواهی مرگ قربانیانش آورده بود، اطلاعات نادرستی انجام داده است.

هارولد شیپمن همیشه قتل ها را انکار می کرد و از همکاری با پلیس یا روانپزشکان جنایی خودداری می کرد. وقتی پلیس سعی کرد از او بازجویی کند یا عکس‌هایی از قربانیانش را به او نشان دهد، او با چشمان بسته نشسته بود، خمیازه می‌کشید و حاضر نشد به هیچ مدرکی نگاه کند. پلیس فقط توانست شیپمن را به 15 قتل متهم کند، اما تخمین زده می‌شود که تعداد قتل‌های او بین 250 تا 450 باشد.

15

در نهایت هارولد شیپمن در سال 2004 خود را در سلول زندان کشت و هدف او از این کشتار مشخص نشد؛ برخی بر این باورند که او انتقام مرگ مادرش را گرفت و برخی کار او را خیرخواهانه میدانستند که کمکی است برای میانسالان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها