|

زمان احیای بورس نزدیک است؟

تزریق نقدینگی جواب نداد؛ حالا همه منتظر انتخابات

این روز‌ها بورس روند نزولی را طی می‌کند در این رابطه ابهامات ناشی از مذاکرات برجام و انتخابات باعث شده فضا همراه با علامت سوال‌های زیادی با…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- متاسفانه علی رغم وعده و وعید های متعدد هنوز تابلوی تالار شیشه ای سبز نشده است و بورس تهران هشتمین روز متوالی سقوط کرد و مرز یک میلون 100 هزار واحدی را هم از دست داد.

گفتنی است که باوجود آنکه پیش بینی می شد تزریق نقدینگی به بازار سرمایه یکی از راهکارهای موثر برای رونق این بازار پرتنش با شد اما باز هم بسیاری از نمادها قرمز باقی ماندند.

انتخابات بورس را سبز می کند؟

پرواضح است که برخی از فعالان بازار سرمایه بر این باور هستند که انتخابات می تواند موتور بازار سرمایه را به حرکت در بیاورد. اما باید یادآور شد که سبز شدن بورس به بهانه انتخابات ماندگار نیست و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دوباره بورس قرمز خواهد شد.

بدیهی است که در حالی وارد سومین ماه قرمز بازار سرمایه شده ایم که صنایع بزرگ با بیشترین پتانسیل فروش حقیقی مواجه شده اند ،هر چند در این مجال باید متذکر شد که وضعیت نامناسب در بسیاری از نمادها مشهود است که این خود باعث ایجاد ذهنیتی در میان فعالان بازار سرمایه شده که موج جدیدی از فشار فروش را نیز نظاره گر خواهیم بود.

تزریق پول جان تازه‌ای به بورس می‌دهد

جالب است بدانیم که بنا به اظهار نظر کارشناسان در شرایط موجود تزریق پول می تواند برگ برنده بازار سرمایه به حساب آید ،چرا که در غیر این صورت بازیگران اصلی بورس دیگر به هیچ طریقی نمی توانند روند معاملات را بهبود بخشند و بازار سرمایه محکوم به شکست خواهد شد.

پیش بینی بورس غیر ممکن شد

پر واضح است که با توجه به شرایط حاکم بر بازار و سرمایه دیگر پیش بینی کارشناسان برای آینده این بازار چندان صحیح از آب در نمی آید چرا که این بازار در شرایط منطقی قرار ندارد و دستکاری های بی مورد آن را از جریان اصلی خود دور نگه داشته است.

از سوی دیگر باید یادآور شد که وضع قوانین یکباره و یا شبانه و همچنین بی اعتمادی مردم به این بازاری که روزگاری سرمایه گذاران با هیجان بسیار به آن وارد شده بودند دیگر شرایط را برای معامله گران بر هم زده است بدین گونه که تا به امروز هیچ یک از فرضیه های صاحب نظران و کارشناسان بازار سرمایه تحقق نیافته است.

در پایان باید خاطرنشان کرد سیاستگذاری های اشتباه و همچنین دستکاری های بی مورد از سوی دولت در بازار سرمایه عاملی برای ایجاد شرایط امروز بازار سرمایه شده است. هرچند شاید به توان این احتمال را داد که بورس تا پایان سال کمی بهبود یابد، اما در حال حاضر و با توجه به کوچ عظیم و سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال شاید انتظار برای سبزی تابلوی تالار شیشه‌ای آن هم در مدت زمان کوتاه بسیار دور از ذهن باشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها