|

ادعای روزنامه آمریکایی

بازگشت همزمان ایران و آمریکا به توافق هسته ای

تحلیل روزنامه مشهور آمریکایی از بازگشت همزمان ایران و آمریکا به توافق هسته ای

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یک روزنامه مشهور آمریکایی ادعا کرده است که تهران و واشنگتن قصد دارند به طور همزمان به توافق هسته ای 2015 میلادی بازگردند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، مذاکره کنندگان ایران و آمریکا در حال حرکت در مسیری هستند که منجر به بازگشت همزمان دو کشور به توافق هسته ای خواهد شد.

بر اساس این گزارش واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه ادعا کرده است که ایران و آمریکا موافقت کرده اند تا با برداشتن گام های متوالی، به طور همزمان به توافق هسته ای بازگردند. البته در طول مذاکرات وین، ایران بارها تاکید کرده است که آمریکا باید نخستین اقدام را برای پایبندی به توافق هسته ای انجام دهد.

این روزنامه افزود: ایران خواستار لغو همه تحریم هایی شده است که توسط دولت ترامپ مجددا اعمال شده و همچنین خواستار برداشتن 1500 تحریم جدیدی شده که توسط دولت ترامپ وضع شده است. 

ولی منابع آگاه به واشنگتن پست گفته اند که "هم ایران و هم آمریکا در حال حرکت در مسیری هستند که در نهایت منجر به انجام اقدامات همزمان برای بازگشت به توافق هسته ای خواهد شد."

این در حالی است که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از این در مصاحبه ای گفته بود که توافق جدیدی برای پایبندی در برابر پایبندی در مذاکرات وین در حال شکل گیری است. 

واشنگتن پست در ادامه به نقل از منابع آگاه و نزدیک به مذاکرات وین افزود: مذاکره کنندگان در حال تهیه پیش نویسی برای اجرای کامل توافق هسته ای توسط ایران و آمریکا هستند. 

سالیوان گفت: ایالات متحده تصمیمی برای لغو تحریم های ایران ندارد مگر اینکه از پایبندی تهران به تعهدات هسته ای اش مطمئن شود.

وی افزود: مذاکرات وین سازنده بود ولی تلاش های واقعی با 4 عضو دیگر دائم شورای امنیت و آلمان از یک و ایران از سوی دیگر ادامه دارد و کلیه موضوعات مربوط به لغو تحریم ها و موضوع هسته ای هنوز روی میز است.

سالیوان اظهار داشت: واشنگتن تحریم های اعمال شده علیه تهران را لغو نخواهد کرد مگر آنکه مطمئن شود ایران به تعهدات هسته ای اش پایبند خواهد شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی