|

نیویورک تایمز: فشار حداکثری علیه تهران شکست خورده است

فشار حداکثری علیه تهران شکست خورده است، بازگشت به توافق هسته ای، نخستین قدم برای خارج شدن از باتلاق کنونی است.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز- یک روزنامه مشهور آمریکایی در مقاله ای به شکست سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اذعان کرده است. روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای نوشت: حقیقت تلخی که باید به آن اشاره کنیم این است که فشار حداکثری علیه ایران با شکست روبرو شده است. براساس این گزارش روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای تحت عنوان "فشار حداکثری علیه تهران شکست خورده است"، افزود: بازگشت به توافق هسته ای، نخستین قدم برای خارج شدن از باتلاق کنونی است. 
 
این روزنامه در ادامه افزود: اکنون زمان ناچیزی برای ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 وجود دارد، یعنی همان برنامه جامع اقدام مشترک که حامیان و منتقدان به آن توافق هسته ای می گویند. نیویورک تایمز نوشت: در شرایط کنونی رویکرد افراطی با عقل سلیم هیچ گونه سازگاری ندارد. اگر آمریکا پایبندی به مفاد توافق هسته ای 2015 را قبول نکرد، چرا ایران اکنون باید به توافق دوم اعتماد داشته باشد؟ 
 
سردبیر نیویورک تایمز افزود: حقیقت تلخ این است که تحریم های مربوط به فشار حداکثری علیه ایران پایدار نیست. این تحریم ها موجب بهبود رفتار ایران نشده است، بلکه تاثیر معکوسی به همراه داشت. ایران برای مجازات و تنبیه ایالات متحده به خاطر عدم پایبندی به توافق هسته ای، نقض تعهداتش در چارچوب این توافق را اجرا کرد تا به واشنگتن یادآوری کند جهان بدون توافق هسته ای ایران چگونه خواهد بود. 
 
این روزنامه نوشت: ایران در چارچوب توافق هسته ای اجازه داشت تا اورانیوم را تا سطح 3.67 درصد غنی سازی کند که این رقم بسیار کمتر از درجه خلوص اورانیوم لازم برای ساخت سلاح هسته ای بود. ولی ایران اکنون در حال غنی سازی 20 درصدی است. بر اساس توافق هسته ای، ایران برای داشتن 202.8 کیلوگرم اورانیوم محدود شده بود ولی اکنون برآوردها نشان می دهد ایران بیش از 3 تن اورانیوم داشته باشد. 
 
نیویورک تایمز در پایان نوشت: بر اساس توافق هسته ای، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه داشتند تا همه چرخه سوخت هسته ای ایران را بدون اطلاع قبلی بازرسی کنند. ولی در شرایط کنونی بازرسان دیگر اجازه دسترسی قبلی به تاسیسات هسته ای ایران را نخواهند داشت. اگر در ماه می توافق هسته ای احیا نشود، بازرسان بین المللی اجازه رصد کردن اتفاقاتی که در تاسیسات هسته ای ایران رخ می دهد را نخواهند داشت.
 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها