|

احمدی نژاد و انتخابات ۱۴۰۰

داستان کارزار دعوت از احمدی نژاد برای انتخابات 1400

به تازگی برخی حامیان محمود احمدی نژاد کارزاری در فضای مجازی راه انداخته‌اند تا با جمع‌آوری امضا از وی برای حضور در انتخابات 1400 دعوت بکنند.

لینک کوتاه کپی شد

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم مدت‌هاست که تصمیم به نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 گرفته و تلاش‌های متعددی برای مطرح شدن در رسانه‌های داخلی و خارجی انجام داده است.

دعوت از احمدی نژاد برای انتخابات 1400

در این میان نزدیکان و هواداران رییس جمهور سابق هم دست به اقدامات گسترده‌ای زده‌اند تا شرایط را برای شرکت احمدی نژاد در انتخابات 1400 فراهم کنند.

به تازگی حامیان محمود احمدی نژاد در فضای مجازی، کارزاری راه انداخته‌اند تا با جمع‌آوری امضا از  وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 دعوت کنند. چندی پیش هم کانال تلگرامی احمدی نژاد با انتشار تصاویری، از درخواست مردم ایلام برای حضور احمدی نژاد در انتخابات 1400 خبر داده بود.

البته بعد از این فعالیت‌های حامیان رییس دولت‌های نهم و دهم، روزنامه جمهوری نوشت احمدی نژاد و اطرافیانش در حال حاضر به جای سفر به استان‌ها، «از هر استان چند نفر را می‌آورند و کنار خانه او نمایش درخواست مردمی برای ورود به انتخابات می‌دهند و از این صحنه‌ها فیلم‌برداری می‌کنند.»

نامه احمدی نژاد به بایدن

با توجه به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری 1400، فعالیت‌های تبلیغاتی محمود احمدی نژاد هم شدت بیشتری گرفته و یکی از ترفندهای دیگر وی برای مطرح شدن در رسانه‌ها، نوشتن نامه برای چهره‌های مختلف سیاسی داخلی و خارجی بوده است.

احمدی نژاد به تازگی نامه‌ای بلند به جو بایدن نوشته و وی را از انجام اشتباهات اسلافش در مواجهه با مسائل جهانی برحذر کرده است. وی در بخشی از این نامه گفته است: «نظر به اهمیت نقش بی‌نظیر دولت ایالات متحده در تحولات جهانی و نیز مسائل مناطق مختلف جهان و از جمله منطقه بسیار مهم خاورمیانه، لازم است قبل از هر چیز برای آن جناب دعا کنم تا با تجدیدنظر اساسی در سیاست‌های سنتی دولت آمریکا، اتخاذ روش‌های صادقانه و اجرای برنامه‌های عادلانه، در مسیر توسعه صلح و آزادی و نفی ستم و تبعیض و کاهش فقر و فساد گامهای موثری بردارید.»

رییس جمهور سابق کشورمان پیش‌‌تر هم نامه‌های دیگری به دیگر چهره‌های جهانی از جمله به ولیعهد عربستان سعودی نوشته و وی را به ایجاد صلح در منطقه دعوت کرده بود.

خبر دیدار احمدی نژاد و مجتبی خامنه‌ای

محمود احمدی‌نژاد در کنار فعالیت‌هایی که برای برگشت مجدد به فضای سیاسی و مطرح شدن در رسانه‌ها داشته، تلاش‌هایی هم برای تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان در انتخابات 1400 کرده است.

مدتی قبل بود که روزنامه کویتی الجریده و یک رسانه فارسی زبان در خارج از کشور ادعا کردند رییس دولت‌های نهم و دهم با مجتبی خامنه‌ای(یکی از فرزندان رهبر انقلاب) در منزل غلامعلی حداد عادل دیدار کرده است؛ براساس نوشته این رسانه‌ها در این ملاقات که حدود 3 ساعت طول کشیده، احمدی نژاد دیدگاه‌های خود را درباره مشکلات کشور ارائه داده و راه‌حل‌هایش را برای مسئله تحریم، پرونده هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی مطرح کرده است. البته مجتبی خامنه‌ای هم گفته است پدرش شاید مثل سابق مخالف نامزدی احمدی نژاد نباشد.

بعد از انتشار اخبار این دیدار از سوی دو رسانه خارج از کشور، بلافاصله ملاقات محمود احمدی نژاد و مجتبی خامنه‌ای تکذیب شد. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در واکنش به این خبر در صفحه توییترش نوشت: «با نزدیک شدن به انتخابات 1400 باید بیشتر مراقب اخبار دروغ باشیم. این خبر انسان را یا جمله خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند، می‌اندازد.»

اعلام برائت جبهه پایداری از احمدی نژاد

در ماه گذشته با وجود تقلاهای محمود احمدی نژاد برای حضور در انتخابات 1400، جبهه پایداری که قبلا حامی وی محسوب می‌شد، علاقه‌ای به نامزد کردنش در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نشان نداده است. حتی مرتضی آقاتهرانی، یکی از چهره‌های شاخص جبهه پایداری با اعلام برائت از محمود احمدی‌نژاد گفته است: «آن‌ها که به دروغ می‌گویند مهندس محصولی دنبال آقای احمدی‌نژاد است، بدانند که در آن زمان ایشان جزو اولین نفراتی در دولت بود که مقابل خط انحراف ایستاد.»

در نتیجه با اعلام برائت جبهه پایداری از محمود احمدی نژاد به نظر می‌رسد او در صحنه سیاسی کشور از گذشته منزوی‌تر شده است و با وجود تخمین برخی از میزان آرای بالایش در صورت نامزدی در انتخابات 1400، شانس کمی برای حضور در این انتخابات دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها