|

تفاوت پیش فروش و فروش فوق العاده ایران خودرو در چیست؟

شرکت ایران خودرو در اطلاعیه جدیدش از ایجاد آیتمی تحت عنوان «روش فروش» در قسمت «جزییات سفارش» خبر داده است

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش شایانیوز- شرکت ایران خودرو در اطلاعیه جدیدش از ایجاد آیتمی تحت عنوان «روش فروش» در قسمت «جزییات سفارش» خبر داده است.

ایران خودرو اعلام کرده: تمامی متقاضیان که در مهلت مجاز تعیین شده (ساعت ۲۴ روز جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ ) پس از طی مراحل لازم  نسبت به ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) در  سامانه ikcosales.ir  اقدام کرده‌اند، باید ظرف مهلت شش روزه در نظر گرفته شده از روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۰۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۹ شهریور  ۱۴۰۳ ضمن مراجعه مجدد به سامانه ikcosales.ir  با ورود به قسمت «جزییات سفارش» نسبت به تعیین روش فروش (فوق العاده و یا پیش فروش) محصولات انتخابی اقدام کنند.

اما تفاوت پش  فروش و فروش فوقالعاده ایران خودرو در چیست؟

در پیش فروش خودرو شرکت ارائه دهنده خودرو مبلغی را تعیین می‌نماید و به عنوان مبلغ علی الحساب پیش پرداخت از متقاضیان دریافت می نماید و مابقی پول را زمان تحویل خودرو دریافت می کند (زمان تحویل خودرو توسط شرکت سازنده تعیین می شود).

در خرید پیش فروش محصولات قیمت نهایی قطعی نمیشود تا زمان و روزی که خودرو تحویل شود یعنی قیمت خودرو به نرخ روز با متقاضی حساب میشود اگر قیمتا خودرو به صورت نجومی افزایش یابد به ضرر متقاضی و اگر کاهش یابد به ضرر شرکت خودرو ساز است. به همین علت توسیه میشود متقاضیان تنها در طرح های پیش فروش شرکت کنند. 

اما در طرح های فروش فوق العاده قیمت نهایی محصول معلوم  است و متقاضی خودرو استرس افزایش قیمت خودرو را ندارد و تحویل هم به صورت فوری و 90 روزه میباشد در صورتی که در طرح پیش فروش تحویل ممکن است تا یک سال هم طول بکشد. همچنین در طرح فروش فوق العاده بعضی شرکت ها کل مبلغ را همان اول می گیرند و برخی دیگر  مبلغی را به صورت علی الحساب پیش پرداخت دریافت می کنند و مابقی هنگام تحویل خودرو دریافت می شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها