|

سعید جلیلی رو علامت سوال های بزرگ پیش رویش

چالش اصلی جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران چیست؟

«سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با علامت سوال های مهمی رو به رو است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ همزمان با کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ایران به دور دوم، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد این دور از انتخابات و نتیجه احتمالی آن مطرح می شود. در این راستا، تردیدی نیست که دو نامزد اصلی دور دوم انتخابات یعنی سعید جلیلی و مسعود پزشکیان، هر کدام راهبردها و تاکتیک های خاصی را با هدف جلب حداکثری آرا به سمت خود در پیش خواهند گرفت.

به گزارش شایانیوز؛ با این همه، سعید جلیلی به عنوان نماینده جریان اصولگرایی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، با 2 چالش و علامت سوال مهم و معنادار رو به رو است. سوال هایی که وی راهی جز مخاطب قرار دادن آن‌ها در بحبوحه روزهای باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ندارد.

اولا، برخی از تحلیلگران بر این باورند که افرادی که در دور اول انتخابات به محمد باقر قالیباف رای دادند، لزوما در دور دوم به نامزد اصلی اصوالگرایان یعنی سعید جلیلی رای نخواهند داد. در این چهارچوب، سعید جلیلی باید تا حد زیادی معطوف به این پرسش باشد که چگونه می تواند آرا این طیف ها را به سمت خود جلب کند.

سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف در یک جریان سیاسی قرار دارند با این حال، اینکه تصور کنیم آن ها از نظر فکری کاملا شبیه به هم هستند، چندان منطقی نیست و تفاوت هایی نیز در این رابطه می توان یافت. از این رو، سعید جلیلی و تیم انتخاباتی وی باید به دنبال راهکارهایی باشند تا از طریق آن ها، جلب حداکثری آرا محمد باقر قالیباف را به سمت خود داشته باشند.

سعید جلیلی

دوم اینکه سال هاست که نوعی تصور در مورد سعید جلیلی شکل گرفته که در قالب آن وی به مثابه فردی انعطاف‌ناپذیر از نظر سیاسی و فکری تصویرسازی شده است. موضوعی که در بحبوحه دور اول انتخابات نیز نمودهای عینی را به خود گرفت و برخی از منتقدانِ سعید جلیلی به آن اشاره داشتند. در این چهارچوب، سعید جلیلی تا حد زیادی بایستی مطعوف به این دستورکار باشد که چگونه می خواهد این تصور و تصویرسازی از خود را بشکند؟ در عین حال، باید توجه داشته باشیم که قشر خاکستری و نسل Z در کشورمان نیز می توانند به مثابه بازیگرانی تعیین کننده در جریان انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ایفای نقش کنند.

این ها در همان دسته 60 درصدی قرار می گیرند که در دور اول انتخابات حضور نداشته اند. معادله ای که به نظر می رسد سعید جلیلی به نسبت مسعود پزشکیان با چالش های به مراتب جدی تری جهت جلب آرا آن ها رو به رو خواهد بود. در دور اول انتخابات نیز مسعود پزشکیان تا حد زیادی عطوف به جلب توجه همین طیف ها بود و سعی داشت با جلب آرا آن ها، کار را در همان دور نخست انتخابات به پایان برساند. با این حال، در وضعیت کنونی انتخابات به دور دوم کشیده شده و باید دید که در ادامه دو نامزد اصلی این دور چه راهبردهایی را برای پیروزی در انتخابات در پیش می گیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها