|

«من و تو» به پایان راه رسید

من و تو واقعا تعطیل میشه یا الکی میگه که باز معروف شه؟ التماس مجریان واسه تیر خلاص

من و تو به زودی در حال تعطیلیه اما اونچه که مشخص نیست اینه که واقعا این اتفاق داره میوفته و یا این طرحی برای دوباره بر سر زبان ها افتادنه!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- انگار دیگه دنیا، دنیای چند سال قبل نیست! هر روز یک اتفاق جدید اونهم در موضوعی جدید. مثل سریالی میمونه که هر قسمتش یه ژانر و قصه ای جدید داره. مثلا یکی از این اخبار که این روزا حسابی مورد توجه قرار گرفته و همرو متعجب کرده، خبر بسته شدن شبکه "من و تو" هستش. شما هم شنیدین درسته؟ اما نکته جالبش اینجاست که دلیل این موضوع رو ناتوانی در تامین منابع مالی دونستن و اعلام کردن! دیگه میدونید که سوشال مدیا و حرف مردم! تا به اینجا اونقدری کامنت مسخره و خنده در این رابطه دیده شده که حد نداره. چرا؟ چون کسی باور نمیکنه منوتو با اون همه دبدبه کبکبه پول نداشته باشه!

راستشو بخواین برای ما هم عجیبه! آخه اگه یادتون باشه اوایل دهه نود بود که یهو یه شبکه به اسم من و تو اومد و انواع و اقسام برنامه های جدید و خفن رو ریخت تو تلویزیون و زندگی مردم! از بفرمایید شام گرفته که اصلا امکان نداشت خونوادگی نشینیم ببینیم، تا آکادمی موسیقی گوگوش و استیج و شعر یادت نره و سریالای جالب و مستندای باحال و چرا که نه و … یه عالمه برنامه دیگه که باعث میشد تا سر خونواده ها گرم بشه. راستشو بخوایم بگیم واقعا رقابت بین سریالای تلویزیون خودمون مثل پایتخت و برنامه های من و تو شده بود سرگرمی و دلخوشی واسه اونایی که اهل تلویزیون بودن. اون تایمم که خیلی اینستاگرامی در کار نبود و تلویزیون سروری میکرد.

اما سوال اینجاست که چیشد یهو من و تو به این روز افتاد؟ احتمالا نیازی نداره که شما یک سیاستمدار باشید و یا اینکه چیزی از تلویزیون و برنامه سازی سر در بیارید، فقط کافیه تا من و تو رو بشناسید و به خودتون نگاهی بی اندازید. اونوقته که می بینید شما به عنوان یک بیننده از وقتی که ساخت برنامه های به مانند مثال های بالایی تعطیل شد و برنامه هایی با موضوعات سیاسی و تحلیل کشور و این جور موارد اومد وسط، احتمالا کم کم قید من و تو رو زدید!

Untitled

دلیل خالی شدن جیب من و تو چیه؟

پس جدا از مسائل سیاسی، در اینکه من و تو بی جیبش خالی شده و دیگه نمیتونه خودش رو ساپورت کنه شکی نیست چرا که آمار بینندش با سقوطی وحشتناک روبرو شد. من و تو در پیامی که تو کانال تلگرامی اش منتشر کرده بود گفت، تنها تا پایان سال 2023 یعنی فقط سه ماه دیگه ادامه میده و بعد دیگه من و تو بعد از 14 سال فعالیت به خاطره ها می پیونده!

من و تو به گفته خود ابتدا در سال 2007 با پخش اینترنتی شروع کرد و در سال 2010 هم پخش ماهواره ای آن شروع به پخش کرد. همونطور که گفتیم من و تو ابتدا با انتشار برنامه هی متنوع و سرگرم کننده ورود کرد اما به مرور وارد مسائل سیاسی شد. البته که در این میان برنامه هایی همچون تونل زمان هم ساخت که دهه شصت و هفتاد و حتی هشتاد رو تحت تاثیر خود قرار میداد. گذشت و گذشت از اینکه من و تو شد محلی برای گفتمانی های سیاسی و از طرفی هم مخاطبی که به خسته از سیاست بود برای کمی تفریح به سمت من و تو روی آورده بود و دید ای دل غافل، این هم که کم کم سیاسی شده! همین شد که خیلی زود مخاطب با ریزشی اساسی مواجه شد. 

ایران اینترنشنال تیر خلاص رو به شبکه "من و تو" زد؟

اما کمی هم از دیدی دیگر بنگریم و اون چیزی نیست جز اینترنشنال. راه اندازی شبکه ایران اینترنشنال، تیر خلاصی بود برای شبکه "من‌ و تو". شبکه‌ ای که با بودجه سالانه ۲۰۰ میلیون پوندی، خیلی از خبرنگاران بی بی سی فارسی، من و تو، رادیو فردا و دویچه وله فارسی رو جذب خود کرد و در این بین، "من‌ و تو" بسیاری از منابع انسانی اش رو از دست داد و بادی گفت یه جورایی با خاک یکسان شد. 

درخواست ملتمسانه من و تو از حامیان مالی اش! 

جالبه که در اطلاعیه ای که من و تو در رابطه با تعطیلی اش در بهمن ماه داده، به طور غیر مستقیم از حامیان خود که قبلتر میلیون پوندی بهشون تزریق میکردند، خواسته تا دوباره اونها رو ساپورت کنند تا این شبکه دوباره جان گیرد و مانع از تعطیلی اش شوند! این خواسته به طور غیر علنی مطرح شد و بعد از اینکه بی نتیجه ماند، در قالب این اطلاعیه به صورت علنی مطرح شد! 

من و تو

وضعیت اسرائیل در تعطیلی من و تو موثر بود؟

جالبه که در صحبتی، مجری شبکه من‌ و تو ضمن اشاره به دلایل احتمالی تعطیلی شبکه، این مطلب رو هم میگه که بی‌ ثباتی سیاسی و نابسامانی اقتصادی (اوضاع وخیم اسرائیل) در منطقه دلیلی بر بسته شدن این رسانه شده‌ است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • امیر. ارسالی در

    سلام من یک کارگرم لطفا افغانها رو بیرون کنید از اتیران

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی