|

شروط لازم برای واردات خودرو

چه خودروهایی و با چه رنج قیمتی می توانند وارد کشور شوند؟

خودروهای خارجی‌ای وارد کشور شود که اولا «حجم موتور آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی» باشد. دوما «سقف قیمت این خودروها بین ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار» باشد

لینک کوتاه کپی شد

گویا بحث واردات خودرو به کشور به مراحل پایانی خود رسیده است. با آزادسازی واردات می‌توان تا سقف ۲۵ هزار دلار خودرو وارد کرد. چه خودروهایی وارد می‌شوند؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد اولین گروه خودروهای خارجی شهریور ۱۴۰۱ وارد بازار ایران می‌شود.

البته رشید کوچی نماینده مرودشت عنوان کرده خودروهای خارجی‌ای وارد کشور شود که اولا «حجم موتور آن بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی» باشد. دوما «سقف قیمت این خودروها بین ۲۰ تا ۲۵‌ هزار دلار» باشد.

چه خودروهایی وارد کشور می‌شوند؟

با جستجو در برخی از سایت‌های خارجی می‌توان پی برد که با این شروط می‌توان خودروهایی مثل مزدا CX-30 مدل ۲۰۲۲ وارد کشور کرد. این خودرو با حجم موتور ۱۸۰۰ سی‌سی در بازارهای خارجی ۲۲ هزار دلار قیمت دارد.

خودرو هوندا کونا ۲۰۲۲ نیز این شرایط را دارد که وارد کشور شود. این خودرو در بازار جهانی ۲۱ هزار دلار است. کیا فورت در مدل ۲۰۲۲ نیز با حجم موتور ۱۹۹۸ سی‌سی در قیمت ۱۹ هزار دلار در بازارهای جهانی موجود است.

خودرو هیوندا مدل Elantra Hybrid 2022 نیز از خودروهای دارای شرایط است که ۲۳ هزار دلار قیمت دارد. همچنین مزدا مزدا۳ در مدل ۲۰۲۲ با حجم موتور ۲۰۰۰ هزار سی‌سی به قیمت ۲۰ هزار دلار است.

هوندا Civic از دیگر خودروهایی است که  حجم موتور آن ۱۹۹۶ سی‌سی و قیمت آن چیزی حدود ۲۲ هزار دلار است. هیوندا توسان نیز در مدل ۲۰۲۲ با حجم موتور ۱۹۹۹ به قیمت ۲۴ هزار دلار در بازار جهانی موجود است.

قیمت-روز-خودرو-1-1-1-2

خودروها چه قیمتی خواهند داشت؟

البته پیش از این امیرحسن کاکایی؛ کارشناس صنعت خودرو گفته بود: در حالت عادی اگر خودروی ۲۵ هزار دلاری وارد کشور شود، با تعرفه ۵۰ درصدی و موانعی دیگر، این خودرو ۵۰ هزار دلاری می‌شود. فردی که این خودروها را وارد می‌کند نیز مبلغی به عنوان سود به قیمت آن اضافه می‌کند. یعنی در حقیقت خودروها در کشور حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار دلاری و به صورت محدود وارد کشور می‌شوند.

با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی، قیمت این خودروها چیزی بین یک میلیارد و ۲۵۰ تا یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها