|

روند صعودی در قیمت مسکن

هجوم زمستانی معامله گران؛ بازار مسکن گرم می شود؟

تعداد معاملات در این بازار نشان می دهد دی ماه بیشترین میزان معاملات ماهانه در یک سال و نیم اخیر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

در دی ماه بیشترین هجوم به بازار مسکن تهران در یک سال و نیم اخیر رخ داده و تعداد معاملات به بالاترین سطح خود در این بازه زمانی رسید. قیمت مسکن نیز با 1.1 درصد رشد روند صعودی خود را ادامه داد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اکوایران؛ قیمت مسکن در تهران در اولین ماه زمستان با 1.1 درصد رشد روندی صعودی خود را ادامه داد. بررسی تعداد معاملات در این ماه نشان می دهد این رقم به بیشینه خود در یک ماه و نیم اخیر رسیده و رشد نقطه ای آن در قله 5 ساله قرار گرفته است.

به طورکلی بانک مرکزی هر ماه اطلاعیه ای را در خصوص وضعیت هزینه مسکن در مناطق 22 گانه تهران در اختیار عموم قرار می‌دهد. بررسی وضعیت قیمت ها در این مناطق و تعداد معاملات نشان از تغییرات ماهانه ثبت شده در بازار مسکن دارد.

روند صعودی در قیمت مسکن

هزینه متوسط مسکن در دی ماه با 1.1 درصد رشد نسبت به ماه گذشته به 32 میلیون و 936 هزار تومان رسید. مقایسه این رقم با سال گذشته نشان می دهد به صورت نقطه ای رشدی 20.3 درصدی در مسکن حاصل شده که نسبت به ماه گذشته 0.9 واحد درصد کاهش داشته است.

منطقه 1 در این مقایسه بیشترین قیمت را داشته که به ازای یک متر مربع ملک مسکونی معادل با 70 میلیون و 218 هزار تومان بوده است.

در مقابل قیمت مسکن در تهران در منطقه 18 برابر با 15 میلیون و 650 هزار تومان بوده که کمترین میزان را در میان مناطق 22 گانه تهران داشته است.

روند صعودی تعداد معاملات مسکن

در اولین ماه زمستان تعداد معاملات مسکن برابر با 9 هزار و 816 فقره به ثبت رسیده است. بررسی تعداد معاملات در این بازار نشان می دهد این بیشترین میزان معاملات ماهانه در یک سال و نیم اخیر بوده که 0.45 درصد رشد نسبت به ماه گذشته داشته است.

مقایسه این تعداد معاملات مسکن نسبت به ماه مشابه در سال گذشته برابر با 180 درصد بوده که بیشترین رشد نقطه ای این متغیر در 5 سال اخیر بوده است.

یکی از دلایل سطح بالای این رشد می تواند ناشی از رکوردی باشد که در سال گذشته در دیماه 99 به ثبت رسیده بود.

بررسی آمارهای خرید وفروش مسکن در این ماه نیز نشان می دهد منطقه 19 کمترین میزان معاملات را داشته و بیشترین میزان معاملات نیز در منطقه 10 ثبت شده است.

مسکن+

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها