|

پیش بین هواشناسی امروز سه شنبه 31 فروردین/ بارش باران

بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق طی امروز تا شنبه هفته آینده و بلافاصله کاهش دما در سواحل دریای خزر

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق طی امروز تا شنبه هفته آینده از افزایش و بلافاصله کاهش دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

 بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر پنجشنبه در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و روز جمعه در دامنه‌های دامنه‌های زاگرس واقع در غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و استان‌ کرمان بارش پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

در این روز با نفوذ جریان‌های خنک به سواحل شمالی بارش و کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا افزایش 6 تا 10 درجه‌ای دما همراه با وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد و مجددا طی روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش دما در این مناطق پیش بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در شمال شرق، شرق و برخی مناطق جنوب شرق بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

پیش بینی وضعیت جوی آذربایجان غربی

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: امواج ضعیف بارشی از فردا، چهارشنبه استان را فرا می گیرد و موجب بارش های پراکنده ای می شود.

یاسر اشتاد روز سه شنبه افزود: روند افزایشی دمای استان نیز که در چند روز گذشته آغاز شده است تا ۶ درجه سانتی گراد ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان ارومیه دمایی بین مثبت ۱۳ و ۲۵ درجه سانتی گراد داشت، همچنین گرم ترین شهر استان پلدشت با مثبت ۲۸ درجه و سردترین شهر نیز چالدران با دمای مثبت ۹ درجه سانتی گراد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال همچنین شاهد کاهش حدود ۲۱ درصدی و ۶۶ میلی‌متری بارش ها نسبت به سال آبی گذشته هستیم.

به گزارش ایرنا میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر امسال) تاکنون ۲۴۶ میلی‌متر ثبت شده درحالی‌که میزان بارش در مدت مشابه درازمدت ۲۶۲ میلی متراست.

متوسط بارش در سال آبی گذشته بیش از ۴۰۰ میلی‌متر بود که امسال رسیدن به این رقم بسیار دور از انتظار به نظر می رسد.

متوسط بارش در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

پیش بینی وضعیت جوی همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی فعالیت یک موج بارشی ضعیف، از فردا (چهارشنبه)، رگبار خفیف باران، برخی از نقاط استان همدان را فرا می گیرد.

«روح الله زاهدی» روز سه شنبه  افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: از فردا یک سامانه ضعیف بارشی از سمت جنوب وارد استان می‌شود و تا روز جمعه در آسمان بیشتر نقاط فعال است.

زاهدی عنوان کرد: این سامانه موجب افزایش سرعت وزش باد، افزایش دما، ابرناکی آسمان و بارش خفیف باران می شود.

وی تصریح کرد: در پی فعالیت این موج ضعیف، دمای بیشتر نقاط همدان افزایش می‌یابد و دمای بیشینه برخی از نقاط به بالای ۳۰ درجه سانتی گراد نیز می‌رسد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ با ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی