|

پیش بینی هواشناسی امروز دوشنبه 30 فروردین/ بارش 5 روزه باران

ادامه بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا آخر هفته در برخی استان ها و کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در سواحل دریای خزر

لینک کوتاه کپی شد

سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید تا آخر هفته در برخی استان ها از کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از جنوب و شرق و کشور در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.همچنین در بخش هایی از شرق شمال شرق افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

فردا در اکثر مناطق کشور آسمانی صاف و جو پایداری حاکم است و در بخش‌های از شمال‌غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه اول اردیبهشت 1400 در مناطق شمال غرب دامنه‌های البرز و زاگرس و سواحل غرب دریای خزر افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است این شرایط برای روزهای پنجشنبه و جمعه در ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از نواحی مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا برای سواحل دریای خزر افزایش 6 تا 10 درجه دما و از پنجشنبه تا اوایل هفته آینده روند کاهشی 8 تا 12 درجه ای دما برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت جوی سواحل دریای خزر

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر برای مدت دو روز و کاهش دما در پایان هفته در همین مناطق خبر داد.

«فریبا گودرزی» درباره وضعیت جوی اکنون کشور گفت: امروز در شمال هرمزگان و استان‌های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و فقط در شمال‌غرب بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته گودرزی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل خزر دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه افزایش دارد.

وی گفت: از پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت. 

گودرزی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دما در تهران در روز آینده رو به افزایش خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در بعضی ساعات بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز متلاطم پیش بینی می شود.

وی گفت: سه شنبه در ساعات ظهر و عصر، شرق عمان متلاطم پیش بینی می شود در سایر روز ها تمامی مناطق آرام و برای فعالیت های دریایی مناسب است.دمای هوا در سواحل خزر تا ۱۰ درجه گرم می‌شود

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی