|

روایت جمهوری اسلامی از دردسری که قالیباف برای تیم مذاکره‌ کننده ایجاد کرد

روزنامه جمهوری اسلامی از نقش محمدباقر قالیباف در برهم خوردن برنامه تیم مذاکره کننده ایرانی در وین گلایه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: خبر دستیابی ایران به نخستین محصول غنی‌ سازی ‌شده ۶۰ درصدی را به جای اینکه سخنگو یا رئیس سازمان انرژی اتمی یا رئیس‌جمهور آن‌ هم به صورت رسمی اعلام کنند، همگی از یک توییت رئیس مجلس شنیدند. نکته قابل تامل اینکه دولت و زیرمجموعه آن نه منشا خبر بلکه بدل به تایید کننده خبر شدند! آن‌هم در حالیکه رئیس سازمان انرژی اتمی، قبلاً اعلام کرده بود که به طور همزمان در حال غنی‌سازی ۶۰ درصدی و ۲۰ درصدی اورانیوم هستیم.

معاون سیاسی وزیر خارجه هم ۲۴ فروردین از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داده بود. اینکه چرا محمد باقر قالیباف در کار یک سازمان دیگر مداخله کرده و اجازه نداده همانطور که آغاز خبر را سازمان انرژی اتمی و وزارت خارجه اعلام کرده، پایان‌بندی‌ آن را هم خودشان اعلام کنند، نمی‌تواند تنها یک ذوق‌زدگی یا بی‌سلیقگی باشد.

به نظر می‌رسد دولت برای اعلام خبر قطعی رسیدن به غنی‌سازی ۶۰ درصدی برنامه‌ریزی یا زمان‌بندی خاصی با توجه به مصالح و ابعاد مختلف و پیچیده پرونده هسته‌ای داشته است؛ آنهم در حالیکه مذاکرات وین در جریان است. اما بعد از توئیت شتابزده رئیس مجلس، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز خبر را تایید کرد. در این میان، نقش رسانه ملی هم مثل همیشه بی‌بدیل بود! 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها