|

حقوق‌‌ های سال آینده دقیقا چه تغییری کرد؟

پرونده افزایش حقوق ‌ها در سال آینده بسته شده و بر اساس آن حداقل حقوق کارمندی مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

پرونده افزایش حقوق ‌ها در سال آینده بسته شده و بر اساس آن حداقل حقوق کارمندی ۳٫۵ میلیون تومان و حداقل حقوق کارگری ۲٫۶ میلیون تومان است. با تعیین میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده پرونده حقوق سال آینده بسته شد.

کارگران

جلسه شورای عالی کار در ساعات پایانی شنبه ۲۳ اسفند به نتیجه رسید. طبق مصوبه این شورا که سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت بر سر آن توافق دارند حداقل حقوق کارگران در سال آینده ۳۹ درصد افزایش یافت.

در سال ۹۹ حداقل حقوق یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود، اما برای سال آینده پایه حقوق اداره کاری دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد.

سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد افزایش یافت. در واقع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

کارمندان

نمایندگان مجلس افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده را تصویب کردند.

در سال گذشته مصوب شده بود که دریافتی هیچ کارمند و بازنشسته‌ای در سال ۹۹، کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه نباشد.

با افزایش ۲۵ درصدی که روی حقوق کارمندان در سال آینده اعمال می‌شود، حداقل حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری کمتر از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیست.

بازنشستگان تامین اجتماعی

در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی، مجلس در بودجه امسال تصویب کرد که مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص یابد.

براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان تامین اجتماعی، متناسب‌سازی از فروردین سال ۱۴۰۰ در فیش حقوقی بازنشستگان اعمال می‌ شود. حقوق بازنشستگان همچنین مشمول افزایش حقوق ۳۹ درصدی نیز می‌ شود.

بنابر این با انجام این مرحله از متناسب ‌سازی، با فرض این که بازنشسته ‌ای حداقل ‌بگیر بوده و ۳۰ سال سابقه کاری کامل دارد، معادل حداقل حقوق سال آینده یعنی حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها