|

کشف نشانه ای جدید از ویروس کرونا ، علائم جدید کرونا چیست؟

یکی از عارضه‌ های ویروس کرونا ایجاد ورم ملتحمه است.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس بیمارستان طرفه گفت: براساس تحقیقات پژوهشگران این بیمارستان، هفت درصد از ترشحات اشک چشم بیماران مبتلا به کرونا، آلوده به ویروس است. سعید کریمی با اشاره به این که درمان مبتلایان به ویروس کرونا به تخصص‌های مختلف از جمله عفونی، ریه و ‌ای سی یو نیازمند است، همکاری بین بخشی دانشگاه در حوزه‌های مختلف با هدف تامین کادر متخصص درمان را ستودنی توصیف کرد.

رئیس بیمارستان طرفه ادامه داد: یکی از عارضه‌های ویروس کرونا ایجاد ورم ملتحمه است. در این عارضه بیمار دچار اشک ریزی و قرمزی چشم می‌شود که باید در صورت بروز چنین علامتی به بیمارستان مراجعه شود

وی با بیان این که طبق تحقیقاتی که در بیمارستان طرفه انجام شده، اشک بیماران مبتلا به کرونا می‌تواند تا هفت درصد آلوده به ویروس باشد، توضیح داد: در این بیمارستان در بین بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند کار تحقیقاتی انجام شد و هم زمان تست PCR از حلق بیمار و اشک چشم مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: گسترش

رئیس مرکز پزشکی آموزشی درمانی طرفه تصریح کرد: براساس تحقیقات پژوهشگران این بیمارستان هفت درصد از بیمارانی که هیچ علائم چشمی نداشتند و ابتلای آنها به کرونا تایید شده بود، زمانی که اشک آنها مورد آزمایش قرار گرفت متوجه شدیم که اشک چشم این افراد حاوی ترشحات آلوده به ویروس کرونا است.

کریمی اظهارکرد: نتایج تحقیقات گواه این مهم است که هرگونه ترشحات بیمار کرونایی باید به صورت کاملا بهداشتی دفع شود. طور مثال اگر بیمار مبتلا به کووید اشک خود را با دستمال کاغذی خشک و آن را رها کند می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث انتقال ویروس به سایرین شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی