|

فرزندان بازداشت شده محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه کیستند؟

یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی گفت برای «محمد صادق» و «امیرحسین» فرزندان معاون اول قوه قضاییه پرونده‌ای تشکیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با توجه به جایگاه معاون اول قوه و اینکه وی دارای رده حفاظتی بوده، ورود به پرونده اتهامی پسران این مقام عالی قضایی نیازمند دستور شخص ریاست قوه‌قضائیه بوده است. بر این اساس حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، در دو دستور جداگانه به حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه و ضابط قضایی خارج از قوه‌قضائیه، خواهان «تحقیق از مقام قضایی» و «بازرسی» در مورد این پرونده می‌شود. رسیدگی به پرونده بدون دخالت و ایجاد مانع توسط حجت‌الاسلام مصدق، ادامه پیدا می‌کند. پس از تحقیقات، دو نفر از فرزندان وی به همراه شش نفر دیگر بازداشت می‌شوند.

اما فرزندان مصدق چگونه بازداشت شدند؟

ماجرا از این قرار است که از حدود ۸ ماه پیش پرونده فردی به نام «ر» به اتهام پولشویی، قاچاق و برخی تخلفات دیگر در دستور کار قوه قضاییه قراره می‌گیرد. 

آیت‌الله اژه‌ای این پرونده را به دلیل برخی موارد آن به حفاظت قوه قضاییه و اطلاعات سپاه ارجاع می‌دهد و تاکید می‌کند که بدون هیچ ملاحظه‌ای همه‌ موارد بررسی شود. 

در این بررسی‌ها مشخص می‌شود که فردی به نام «ح» که سالها پیش به عنوان قاضی سابق قوه قضاییه کنار گذاشته شده بود، شبکه‌ای را تشکیل داده بود و به واسطه برخی ارتباطاتش توانسته بود به «ر» در تخلفاتش کمک می‌کرد. 

با پیگیری ضابطان قوه قضاییه «ح» نیز بازداشت و در این حین مشخص می‌شود که ۲ تن از فرزندان معاون اول قوه قضاییه نیز در این شبکه حضور داشته‌اند.

به گزارش رویداد 24 یکی از فعالان شبکه‌های اجتماعی در توییتر خود  گفت برای «محمد صادق» و «امیرحسین» فرزندان معاون اول قوه قضاییه پرونده‌ای تشکیل شده است.

بررسی اطلاعات آنها نشان می‌دهد دو شرکت «بازرگانی صنعتی کیمیا اکسیر ملل» و «بازرگانی و پخش سپهر پارس مایا» به نام محمد صادق و امیر حسین در اسناد رسمی ثبت شرکت‌های کشور به ثبت رسیده است. از این شرکت‌ها هیچ اطلاعاتی در اینترنت موجود نیست.

شرکت بازرگانی سپهر پارس مایا با هدف فعالیت‌ها در زمینه «تهیه، تولید، ساخت، مونتاژ، تجهیز و راه‌اندازی خطوط تولید کارخانجات صنعتی، صنایع تبدیلی، واردات تکنولوژی و صنایع مادر و ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی و صنعتی، همچنین انجام کلیه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی اعم از تهیه تولید و واردات و صادرات و خرید و فروش و تهیه و توزیع و پخش و بسته بندی کلیه کالا‌های مجاز بازرگانی، گشایش اعتبارات و ال سی برای شرکت نزد بانک‌ها و ترخیص کالا از گمرکات داخلی، اخذ و اعطاء نمایندگی شرکت‌های معتبر خارجی و داخلی» در سال ۱۳۹۹ احداث شده است.

w

شرکت بازرگانی اکسیر ملل هم اهدافی در حوزه معادن تعریف کرده است. در بین اهداف تعریف شده برای این شرکت عناوینی همچون «فعالیت‌های معدنی و صنعتی در زمینه اکتشاف و استخراج»، «فرآوری و تولید انواع فلزات معدنی»، «ساخت و بهره برداری از کارخانجات فرآوری» و «استحصال مواد معدنی و بازرگانی مواد معدنی و محصولات پایین‌دستی» دیده می‌شود.

185795_113

کمی بیشتر درباره محمد مصدق کهنمویی معاون اول قوه قضائیه

محمد مصدق کهنمویی در تاریخ 22 تیر ماه سال 1400 با حکم حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضائیه به عنوان معاون اول این قوه معرفی شد.

آقای مصدق ابتدای سال ۹۸، دو ماه پس از انتصاب دکتر ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه، معاون حقوقی او شد. حجت الاسلام رئیسی پیشتر او را به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری انتخاب کرده بود.

حجت الاسلام مصدق از سال ۱۳۷۱ کار قضایی خود را به عنوان دادیار در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح آغاز کرد و به ترتیب به ریاست دادگاه، مدیرکلی و معاون قضایی این سازمان رسید.

محمد مصدق کهنمویی متولد سال ۱۳۴۲ در تبریز است. او در کنار تحصیلات حوزوی دکترای «حقوق کیفری» هم دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی