|

رضا حدادیان یا عبدالرضا موسوی؛ چه کسی قرار است دستمزد بیرانوند را بدهد؟

بالا آمدن اســم رضا حدادیان و عبدالرضا موسوی نفر باب جدیدی در ماجرای بیرانوند و رفتنش از پرسپولیس باز کرد.

لینک کوتاه کپی شد

120 میلیارد تومان دســتمزد. این عدد همان پیشــنهاد وسوســه کنندهای بود که دیــروز یک اســتقلالی به بیرانوند داد تا با فسخ قرارداد خود در پرسپولیس راهی تیم حریف شود. ابتدا گفته شد که او یک هوادار متمول اســتقلالی اســت که از قضا شــرکت هواپیمایی هــم دارد. با درز کــردن این اطلاعات اول اســم رضا حدادیان در شــبکه های مجازی زمزمه شد که مدیرعامل هواپیمایی وارش است. سپس بعد از تکذیب این اسم، سایت طرفداری و به دنبــال آن تابنــاک نــام عبدالرضا موســوی، مدیرعامل ایرلاین زاگرس را تایید کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، بالا آمدن اســم این دو نفر باب جدیدی در ماجرای بیرانوند و رفتنش از پرسپولیس باز کرد. ماجرای جالبی درباره دو نفر که هم شــرکت هواپیمایی دارند و هم آنقدر هوادار سفت و سخت فوتبال هســتند که وارد تیم مدیریتــی و اسپانســرینگ تیم های مهم کشــور شده اند. از آنها چه می دانیم؟ 

رضا حدادیان کیست؟

رضا حدادیان: حدادیان مالک باشگاه نساجی اســت. از جنس همان مازندرانی ها که از بدو تولد طرفدار دوآتیشه باشگاه قدیمی قائمشهر می شوند. اطلاعات ویکی پدیــای او که البته بــه مازندرانی درباره اش نوشــته، میگوید که او مالک شــرکت هواپیمایی مهم دیگری به نام وارش هم هســت که اصلا دفتر اصلــی اش را ابتدا در اســتان مازندران باز کرده اما مردم استان او را بیشــتر با نام نساجی به خاطر سپرده اند.

تا قبل از سال 1398 او به همراه یک فرد دیگر تیم قرمزپوشــان قائمشــهر را اداره می کرد اما از آن ســال 60 درصد سهام شریک خود را خرید و شد مرد شماره یک باشگاه. حدادیان مرد کم حاشیه ای است و در این مدت سروصدای خاصی نداشته که اسمش را به رســانه ها برساند. از وقتی مالکیت نساجی تماما به حدادیان رسیده، این تیم عملکرد بهتری هم داشته. همین دوره به مدیریت او تیم نســاجی قهرمان جام حذفی شد و همچنین سهمیه لیگ قهرمانان آســیا را هم گرفت تا یکی از چهار نماینده ایران در آسیا شود. به خاطر همین هم اخیرا دیده شده که لوگوی نساجی بر بدنه بوئینگ اختصاصی وارش برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم طراحی شده.

به جــز ایــن نــام هواپیمایــی وارش را دیگر کجا شنیده ایم؟ وارش بارها اسپانسر پروازهای اختصاصی تیم های ملــی فوتبال شــده. مثال ســال انتخابی جام جهانی یا زمان حضور تیم ملی در تورنمنت کافا اعضای تیم با وارش به مقصد خود رسیدند. یکی از جالب ترین ابتکارات فوتبالی وارش وقتی بود که با تدبیر تیم پرواز زنانه، تیم ملی زنان فوتبال را که برای اولین بار برای بازی های بین المللی از کشــور خارج می شدند به هند رساند. 

عبدالرضا موسوی کیست؟

عبدالرضا موسوی: موســوی را استقلالی ها بهتر از همه میشناســند. او قبلا عضو هیات مدیره این باشگاه بوده و سال 1399 از آنها جدا شده. به جز این، او در چند حوزه کاملا مستقل از فوتبال هم نفوذ دارد. بیایید برویم به ســال 1384، یعنی زمانیکه دولت محمود احمدی نژاد شــروع به کار کرد. او آن زمان ایرلاین زاگرس را با دو توپولوف تاسیس کرد. یک بار خودش ماجرای شــرکت زاگرس را اینطور روایت کرده: زاگرس را از کسی نخریدم. در شروع با دو فروند هواپیمای استیجاری شروع به فعالیت کرد ولی در حال حاضر 19 فروند هواپیما دارد. از قضا دو توپولوفی که آن زمان خریده بود در اولین اقدام مسیر تهران دمشق را برقرار کردند و به مرور زاگرس توانست امتیاز مسیرهای دیگر را هم بگیرد.

مهم ترین نقطه زندگی موســوی به ســال 1394 برمیگردد. وقتی حسین ثابت، مالک پیشین هتل داریوش و دلفیناریوم کیش و بسیاری از پروژه های تفریحی و مهمانداری از کشــور خارج شد، مالکیت این مجموعه ها به موسوی رسید. برخی از سایت ها ادعا می کنند که این شرکت ها از دم قسط به او واگذار شده. خود موسوی در مطلبی که یک بار در سایت پرواز آمده اینطور روایت کرده است: هتل داریوش و پارک دلفین در کیش و ۲۷ درصد ســهام شرکت توســعه ایرانگردی و جهانگــردی هتل های لاله را در ســال ۱۳۹۳ از جناب آقای ثابت خریداری و همچنین هتل سیمرغ در مشهد را در همان سال به مجموعه افزودهایم.

سال 1396 هم شــانس در خانه موسوی را زد. وقتی که دیگر امیرمنصور آریا اعدام شده و مالکیت کارخانه مهم فولاد اهواز به بانک ملی واگذار شد. آن ســال این بانک مزایده ای برای گــروه ملی فولاد خوزستان برگزار کرد و این مرد رامهرمزی توانست آن را بخرد. بولتن نیوز بعدا نوشــت که موسوی این کارخانه را بسیار ارزانتر از قیمت واقعی اش خریده است. در هر صورت با این خرید مالکیت تیم استقلال خوزستان هم به او رســید اما این استقلالی قدیمی نتوانست خیلی قدرتمند در این شرکت ظاهر شود. مشکلات آنها آنقدر بزرگ شده بودند که در نهایت اردیبهشت 1397 از این گروه هم خارج شد.

البته موســوی اولین بار که تصمیم گرفت با خرج کردن نقشــی در اداره یک تیم داشــته باشــد، به زمانی برمیگشت که اسپانسر تیم صباباتری شد. یعنی قبل از مالکیت استقلال اهواز بخش زیادی از هزینه های صباباتری را او تامین می کرد. همان دورهای که علی دایی و یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده در این تیم پا به توپ می زدنــد و با هزینه این بازرگان راهی این تیم شــده بودند. آن زمان صباباتری تیم قهرمان جام حذفی شد و تا آسیا هم پیش رفت.

توجیه عجیب موسوی برای گران کردن بلیت هواپیما

آن هایی که اخبار هواپیماها و نایاب شدن بلیت ها را اخیرا دنبال کرده باشند یادشان هست که همین روزهای اخیر موسوی در تلویزیون گفته بود با ارزان شــدن بلیت آنهایی که با ماشــین و اتوبوس سفر میکنند، به سمت سفر هوایی رو می آورند و بابت این اظهارنظر مورد انتقاد قــرار گرفت. آخرین بار که در حوزه ورزش نام او به رسانه ها آمد مربوط به زمانی می شود که خواستار پس گرفتن مبلغ اعانه خود به این تیم شده بود. گویا موسوی اصلا با این شرط عضو هیات مدیره شده بود که مبلغی احتمالا 7 میلیارد تومان به باشــگاه کمک کند.

آن موقع افراد برای شــهرت پول های کلانی میدادنــد و وارد عرضه تصمیم گیری باشــگاه های فوتبال می شدند. برای همین به جز موسوی، اســتقلال از یک سرمایه دار دیگر که فروشنده ملک بود هم کمک نقدی گرفت. مبلغ کمک او هم در حدود همین عدد و رقم ها بود که حتی اندازه دستمزد یک سال یک بازیکن این تیم هم نمی شد. مدیرعامل استقلال یکبار علنی گفته بود که رقم کمک موسوی هفت میلیارد تومان بوده و برخی از رســانه ها اعــام کردند که با محاســبه دیرکرد آن حالا درخواست 51 میلیارد تومان دارد. او ســال 1399 به علــت اختلافات پیــش آمده با اسماعیل خلیلزاده استعفا داد ولی حواشی موسوی، ایرلاین زاگرس و فوتبال به پایان نرسید.

افشاگری فارس در مورد عزیزی خادم و موسوی

خبرگزاری فارس افشا کرده بود که عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال با ایرلاین زاگرس قرارداد همکاری منعقد کرده و نام موسوی را هم در ستاد جام جهانی 2022 گذاشــته. به جز این حتی او را با هزینه این ســازمان به آلمان و لیتوانی برده بود که همراه تیم ملی فوتسال باشد. حالا ســایت تابناک گزارش داده که با این قرار مدارها موسوی قول داده تا 30 درصد از مبلغی که به بیرانوند وعده داده را تا صبح امروز فراهم کند. ولی هنوز قرارمدارها مشخص نیست. یعنی معلوم نیست که این پول بلاعوض است یا میخواهد باز مثل قبل آن را با سودش پس بگیرد. حتی برخی از افراد عقیده دارند بعد از ماجرای سیل انتقادات به موسوی بابت اظهارنظری که در توجیح گران شدن بلیت هواپیما داشت، ممکن اســت این ادعاها صرفا تلاشی برای بهتر کردن چهره او در رســانه ها باشــد. اتفاقی که احتماال همین امروز تکلیف آن روشن میشود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی