|

بازداشت عوامل همکار ساسی مانکن

پس‌لرزه‌های کلیپ تهران-توکیوی ساسی مانکن

چند هفته پس از انتشار تیزرِ موزیک ویدئوی جدید ساسی مانکن، دادسرای ارشاد از باداشت عوامل همکار این خواننده در تهران خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

اوایل اسفند ماه بود که ساسان حیدری ملقب به ساسی مانکن، خواننده ساکن خارج از کشور با انتشار تیزر کوتاهی از موزیک ویدئوی جدیدش به نام تهران-توکیو جنجال زیادی به راه انداخت. حالا دادسرای ارشاد تهران ضمن تاکید بر برخورد با عوامل سازنده این کلیپ اعلام کرده است کسانی هم که اقدام به ساختن دابسمش و ارسال آن  به این خواننده بکنند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

جزییات اطلاعیه دادسرای ارشاد

در بخشی از اطلاعیه دادسرای ارشاد تهران آمده است: «در پی وصول گزارش‌های متعدد مبنی بر اظهار نگرانی گسترده مردم درباره انتشار ویدئویی سخیف و هنجارشکن از سوی یک خواننده خارج نشین، این مرجع قضایی متعهد می‌شود در صورت انتشار موزیک ویدئوی کامل ساسان حیدری ملقب به ساسی، ضمن اقدام قانونی برای پیگرد قضایی نامبرده در مراجع بین‌المللی، برخورد با همکاران، کمک‌کنندگان و ارسال‌کنندگان دابسمش به این فرد در داخل کشور نیز به اتهام تشویش اذهان عمومی، کمک به اشاعه فحشا، ترویج بی‌بندوباری و کمک به در معرض آسیب قرار دادن کودکان و نوجوانان، در دستور کار بگیرد.» همچنین در بخش دیگری این اطلاعیه به برخورد با باند سازنده موزیک ویدئوهای مستهجن و نزدیک به سایت‌های قمار و شرط‌بندی ساسی مانکن در تهران اشاره شده است.

ماجرای کلیپ جدید ساسی مانکن

مدتی پیش ساسان حیدری(ساسی مانکن) اقدام به انتشار کلیپی کوتاه از موزیک ویدئوی جدیدش کرد که لوکیشن آن براساس سکانسی از فیلم «ابد و یک روز» ساخته شده و از دیالوگ معروف این سکانس(سمیه نرو) هم در آهنگ این کلیپ استفاده شده بود. البته نکته جنجالی و بحث‌انگیز این تیزر حضور یک بازیگر شناخته شده فیلم‌های غیراخلاقی و جنسی به نام آلکسیس تگزاس در آن بود. این کلیپ در صفحه اینستاگرام ساسی مانکن با استقبال گسترده‌ای روبرو شد و میلیون‌ها بار دیده شد.

انتشار موزیک ویدئوی ساسی مانکن با حضور یک بازیگر فیلم‌های پورنوگرافی و استقبال گسترده مخاطبان فارسی، موجب نگرانی و واکنش‌های گسترده‌ای شد. برخی این ماجرا را حاکی از سقوط فرهنگ و اخلاق در جامعه ایرانی دانستند و عده‌ای خواستار برخورد با عوامل انتشار این کلیپ شدند.

محمد سرشار، رییس شبکه کودک و نوجوان ایران از جمله کسانی بود که خواستار برخورد پلیس فتا با انتشاردهندگان این کلیپ شد و در اینستاگرامش درباره تاثیر مخرب آن بر کودکان و نوجوانان ایرانی به عنوان بخشی از مخاطبان ساسی مانکن، نوشت: «در همه دنیا، ارایه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود.»

همچنین بعد از انتشار کلیپ جدید ساسی مانکن بلافاصله سازمان تنظیم مقرارت صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، آن را هنجارشکنانه خواند و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به دلیل ابراز نگرانی خانواده‌ها و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، نشر این کلیپ در همه پلتفرم‌های فارسی ممنوع است.

جنجال‌های قبلی ساسی مانکن

این اولین بار نیست که ساسی مانکن و کارهای وی در جامعه ایرانی با استقبال و البته انتقادات تندی روبرو می‌شود. سال گذشته آهنگ «دکتر» ساسی مانکن به دلیل استفاده از کلمات اروتیک و پندهای غیراخلاقی مورد انتقاد قرار گرفت. در سال 98 هم انتشار کلیپ‌هایی از چند مدرسه کشور که در آن‌ها، آهنگ جنتلمن این خواننده در حال پخش بود، منجر به جنجال رسانه‌ای شد و حتی پای مجلسی‌ها هم به میان آمد.

علی مطهری، نماینده مجلس در آن مقطع بعد از انتشار کلیپ‌های پخش آهنگ جنتلمن در مدارس کشور، گفت: «این‌که در مدرسه‌ای ترانه‌ای با محتوای سخیف آن هم با ساز و آواز و بزن و بکوب اجرا کنند و دانش‌آموزان را وادار به حرکات خاصی بکنند، آن هم در ساعت رسمی مدرسه، قابل قبول نیست و وزیر آموزش و پرورش باید پاسخ دهد.»                                                                

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی