|

وعده نوبخت

همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسفند

بعد از اعتراضات گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی به عدم همسازی حقوق‌شان، نوبخت وعده داد همسان‌سازی حقوق آن‌ها از اسفند آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ماه جاری خبر داد.

وعده مسئولان به بازنشستگان تامین اجتماعی

رییس سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه 13 اسفند در توییترش نوشت: «از تجربه همسان‌سازی بازنشستگان عزیز لشکری و کشوری که با همفکری آن‌ها این امر اجرایی گردید، استفاده شد و الحمدالله با همراهی وزیر محترم رفاه، سازمان تامین اجتماعی و کانون‌های تامین اجتماعی روشی مناسب برای کامل کردن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پیشنهاد شد. با عنایت خداوند، احکام جدید بازنشستگان عزیز تامین اجتماعی در همین اسفندماه اصلاح و صادر می‌شود.»

پیش‌تر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای همسان‌سازی در سال آتی خبر داده و گفته بود: «در مذاکره‌ای که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم 150 هزار میلیارد تومان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده پیش‌بینی شده است که در قالب بند «و» تبصره 2 لایحه بودجه پیش‌بینی شده و این لایحه در مجلس در حال رسیدگی است و جداول آن نیز شفاف و روشن شده است. با تصویب مجلس از اول سال 1400 این همسان‌سازی اجرا می‌شود.»

اعتراضات گسترده بازنشستگان تامین اجتماعی

در ماه‌های گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی به دلیل پایین بودن مستمری خود و عدم اجرای درست همسان‌سازی حقوق‌شان در سراسر کشور تجمعات اعتراضی برگزار کردند. در سال جاری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در دو مرحله با اختصاص بودجه‌های 10 هزار میلیارد تومانی و 18 هزار میلیارد تومانی اجرا شد و حقوق این بازنشستگان از مرز 4 میلیون فراتر رفت. این در حالی بود  که همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بودجه محدود و آن هم از محل رد دیون دولت به این سازمان انجام شد و حقوق بازنشسته‌های  تامین اجتماعی، 2 میلیون و 800 هزار تومان باقی ماند.

همسان سازی اصلی

قبلا علی اصغر بیات، رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی خواستار رفع سریع کاستی‌ها و بی‌مهری‌های اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شده و تاکید کرده بود: «هدف از اجرای هر طرح و اقدامی در حوزه بازنشستگان و مستمری‌بگیران باید بالا بردن توان معیشتی متناسب با نرخ تورم باشد. متاسفانه این هدف در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی محقق نشد.»

همچنین بیات به انجام مذاکرات و جلسه با محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اشاره و درباره نتایج این جلسه افزوده بود: «قرار شد با تشکیل کمیته‌ای شامل مسئولان سازمان برنامه و بودجه، کانون عالی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص اتخاذ تمهیدات مربوط به نحوه تخصیص این اعتبار تصمیم‌گیری شود و انشاءالله در مرحله دوم متناسب‌سازی، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی به میزان مدنظر و معادل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق کشوری نزدیک شود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • حسام ارسالی در

    از کار افتاده ها که سوابقشون ناقص ،طبق قانون باید ۳۰ روز کامل بگیرن که الان اومدن با هماهنگی این قانون را برداشتن،آخه کجای دنیا اینجوری میشه چطوری کسی که دست و پاشو از دست داده بیاد با این حقوق زندگی کنه،فردا میان ۱۰۰ هزار تومان میزنن میگن حق شما بیشتر از این نیست چرا پس از کار افتاده های کشوری و لشکری الان باید حداقل حقوق را با همسانسازی کامل بگیرن

  • معصومه محسنی عسگرانیسس ارسالی در

    سپاسگزارم سپاس سپاس فراوان

  • ali ارسالی در

    سلام، انشاالله که این اتفاق بیفته و این رقم 90هزار میلیارد تومن همش صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بشه. خب در سال 99 برا عزیزان کشوری و لشکری بعد همسان سازی حداقل حقوق 4میلیون و500 هزار تومان اجرایی شد و در سال 1400هم قراره براشون ادامه همسان سازی اتفاق بیفته و قطعا حقوقشون خیلی بیشتر ازین 4میلیون و500 هزار تومان خواهد شد، اگه درسال1400بعد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به 4میلیون و500 هزار تومان برسه باز هم کلی فاصله با حقوق بازنشستگان کشوری خواهیم داشت، مگر اینکه به یه فرمولی برسید که قبل همسان‌سازی حقوق 2میلیون و خورده ای ما، رو به حقوق 4میلیون و خورده ای برسونید بعد همسان سازی کنید تا دیگه و شکاف و فاصله ای نباشه، ضمن اینکه دولت با این تبعیض یک ساله ماهی 2میلیون تومن به بازنشستگان تامین اجتماعی بدهکاره، که سالش میشه 24میلیون تومن! این مبلغ رو چطور میخواین جبران کنید. و خواهشا در فرمول همسان سازی حقوق 1400 به فکر حداقل بگیران و مستمری بگیران و مخصوصا ازکارافتادگان تامین اجتماعی باشید که خیلی کمتر از حداقل حقوق دریافتی دارن. با دومیلیون و 200 هزار تومان نمیشه زندگی کرد. حداقل در روش همسان سازی طوری عمل کنید که حقوق این عزیزان هم به پای بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی برسه با حداقل فاصله 100 تا 200هزار تومنی نه اینکه یه بازنشسته میانه بگیر 5تا6میلیون حقوق، بعد همسان سازی به 7تا 8میلیون حقوق برسه و یه حداقل بگیر گرفتار، با 2میلیون حقوق بعد همسان سازی شما، به عدد 3میلیون تومن هم نرسه، این عین بی عدالتی، خواهشا به این موضوع توجه ویژه داشته باشید تا همه بازنشستگان از یه حقوق نسبتا یکسان بهره مند بشن، چون هیچ فرقی بین بازنشستگان عزی وجود نداره

  • ali ارسالی در

    باسلام، خب انشاالله که واقعیت داشته باشه و بعد یک سال تبعیض همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بطور کامل اجرا بشه، ولی خواهشاً به فکر حداقل بگیران و مستمری بگیران و ازکارافتادگان تامین اجتماعی باشید که با حقوق 2میلیون و 500 هزار تومان دارن به سختی روزگار می‌گذرانند.
    مگه نمیگن حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 2میلیون و 800 هزار تومانه؟ پس چرا 60درصد از بازنشستگان زیر این رقم حقوقشونه و اکثرا همین 2میلیون و 200تار300هزار تومن حقوق میگیریم. من ازکارافتاده کامل حین کار در شرکت سال 91 و دارای معلولیت شدیدم. و از همسان سازی حقوق فقط 250 هزار تومان نصیبم شد و حقوقم 2میلیون و 250 هزار تومان شد. درحالی که طبق قانون کار، ازکارافتادگان کامل(100درصدی)باید از حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برخوردار باشن یعنی 2میلی9و 800هزار تومن ولی این اتفاق نیفتاد و 2میلیون و250هزار شد. وضعیت مستمری بگیران هم بهتر از ما ازکارافتادگان نیست، و این عزیزان هم 2میلیون و 200تا300 هزار حقوق میگیرن، پس خواهشا در فرمول همسان سازی حقوق برا 1400 به فکر حداقل بگیران باشید که حقوق بسیار ناچیزی میگیرن. تا انشاالله باهمان سازی عادلانه همه بازنشستگان از یه حقوق برابر برخوردار بشن. امیدوارم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها