|

فوق العاده ویژه معلمان حذف می شود؟

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، پرداخت فوق العاده ویژه را نیازمند أخذ مجوز از دولت و سازمان برنامه و بودجه دانست.

لینک کوتاه کپی شد

علی الهیار ترکمن در خصوص موضوع افزایش فوق العاده شغل، با تأکید بر تلاش آموزش و پرورش بر استفاده حداکثری از قانون خدمات کشوری، اظهار کرد: احکام جدید افزایش ۲۱ تا ۲۷ درصدی فوق العاده ویژه حقوق فرهنگیان با پیگیری های انجام شده و بر اساس نامه رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، صادر شد.

به گزارش «شایانیوز»، وی ادامه داد: بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه اجرای این احکام از اول سال ۱۴۰۰ است اما برای اجرای این احکام نیازمند تأمین بودجه‌ای به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان در هر ماه هستیم و این بودجه تاکنون تأمین نشده است. الهیار تصریح کرد: تأمین این بودجه علاوه بر مجوز سازمان برنامه و بودجه، نیازمند مجوز دولت است، بنابراین پیگیر این موضوع هستیم و رایزنی هایی را در این خصوص انجام داده ایم. وی افزود: فرهنگیان توجه داشته باشند احکام صادره تغییر نکرده و ما به دنبال مجوز افزایش قانونی و پایدار فوق العاده ویژه فرهنگیان خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد مواردی را اجرایی کند که پس از چند ماه دچار مشکل شود، چنانکه که در سال های اخیر با چنین مشکلی مواجه شدیم. بنابراین این وزارتخانه احکامی که در چارچوب قانونی و پایدار نباشد اجرایی نمی کند تا در ادامه مجبور به حذف آن شود. وی اضافه کرد: در رایزنی هایی که انجام دادیم اجرای احکام صادره جدید از اول سال جاری را پیگیری می کنیم و همه تلاش خود را به کار می گیریم تا پرداخت های ناشی از احکام جدید را به حقوق شهریور برسانیم.

الهیار ترکمن اظهار کرد: قرار بود بر اساس بند دوازده، مجوز سازمان برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۹۳ این احکام صادر و پرداخت شود اما براساس تفسیر حقوقدانان، پرداخت احکام جدید مربوط به فوق العاده ویژه، نیازمند مجوز جدید از دولت و سازمان برنامه و بودجه است تا در ادامه این پرداخت ها با مشکل مواجه نشویم. لذا تلاش داریم این افزایش حقوق در چارچوب قانون و به صورت پایدار اتفاق بیفتد.

وی گفت: قصد ما حذف فوق العاده ویژه، نیست و پیگیر تأمین اعتبار هستیم و پرداخت آن جزو فعالیت ها و پیگیری های آموزش و پرورش است. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ادامه داد: تمام تلاش خود را برای پرداخت در شهریورماه خواهیم کرد و این اطمینان را به فرهنگیان می دهیم که هیچ نهادی در این زمینه رأی مخالف نداده است ولی باید مجوز قانونی پرداخت صادر شود.

پرداخت پاداش بازنشستگی پس از تأمین اعتبار

الهیار ترکمن در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی گفت: علت تأخیردر پرداخت پاداش بازنشستگی برخی همکاران، این است که جهت پرداخت پاداش سال ۹۹ حدود پنج میلیارد و نهصد میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که سازمان برنامه هم به خزانه کشور اعلام کرده ما هم تمام مستندات و مشخصات اعضای مشمول را به صورت کامل به خزانه کل کشور ارسال کردیم و در حال حاضر فقط مشکل نقدینگی مطرح است که پس از تأمین به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

وی گفت: تأکید آموزش و پرورش پرداخت یک جا و نقد است و این تأخیر خارج از کنترل است زیرا از آبان ۹۹ تمامی مراحل کار برای پرداخت حقوق بازنشستگان انجام شده و به محض تأمین اعتبار در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

مشمولان قانون تعیین وضعیت، با گذراندن دوره های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، استخدام می شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در رابطه با کسانی که مشمول قانون تعیین وضعیت هستند، گفت: به این افراد توصیه می کنم به قانون مراجعه کنند. قانون به صورت صریح جذب آنها را ممنوع نکرده و این افراد می توانند با حضور و آموزش در دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره های مربوطه بعد از یکسال در آموزش و پرورش استخدام شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • معلم ارسالی در

    جناب الهیار و سایر دوستان در وزارت آموزش و پرورش با وجودمیر کاظمی و همکارانش در دولت جدید تلاش شما هیچ نتیجه ای نخواهد داشت و این حق مسلم معلم ها هم پایمال شده بدانید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها