|

عظام (عباس ایروانی) یکی از 11 بدهکار بانکی که همتی تحویل رئیسی داد کیست؟

عباس ایروانی

عظام یکی از 11 ابر بدهکار بانکی که توسط همتی در مناظره افشا شد.

لینک کوتاه کپی شد

عظام (عباس ایروانی) یکی از 11 بدهکار بانکی که نامزد انتخابات 1400 در مناظره روز گذشته به رئیسی تحویل داده بود.

HJSRwLCDQrUW

عظام (عباس ایروانی)

دومین نامی که در لیست دستنویس همتی، به عنوان ابربدهکار بانکی ثبت شده، عظام یا همان گروه قطعات خودرویی عظام است. عباس ایروانی مدیرهلدینگ عظام است که پرونده اتهامات مالی‌اش به همراه ۶ نفر دیگر در سال ۹۸ به دادگاه رفت. ایروانی متهم به بدهی ۳ هزار میلیار تومانی بانکی و فساد ۷۶۴ میلیون دلاری بود. اتهام اولیه ایروانی افساد فی‌الارض بود، اما بعد از جلسات محاکمه، دادگاه این اتهام را به اخلال در نظام اقتصادی تقلیل داد.

گزارش نماینده دادستان نشان می‌دهد، ایروانی با خیلی‌ها در بدنه دولت ارتباط نزدیک داشته است. دادستان مدعی است گروه قطعه‌سازی خودرو عظام با رشوه دادن به مسئولان گمرک و جعل اسناد، قطعات را از کشور چین وارد کرده و روی آن‌ها برند ایرانی می‌زده است. همچنین در کیفرخواست دادستان آمده که این شرکت به صورت غیرقانونی قطعات بنزین‌سوز را با عنوان گازسوز به کشور وارد و به جای پرداخت عوارض ۲۰ درصدی، تنها ۵ درصد را پرداخت کرده است.

در جلسات دادگاه گفته شده مسئولان شرکت عظام برای پیشبرد فعالیت‌های خود به بسیاری از مسئولان و کارمندان سازمان‌های دولتی رشوه داده‌اند؛ به ادعای متهمان این پرونده، ایروانی جز مسئولان گمرک به بسیاری دیگر از مسئولان هم رشوه‌هایی داده است. پرداخت رشوه به مدیران بانک مسکن و ملی، مسئولان وزارت صمت، مسئولان اداره‌های صنعت و معدن استان‌های مختلف و شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو ازجمله اقدامات ایروانی بوده است. چند ماهی است که جلسات دادگاه ایروانی و گروه عظام خاتمه یافته، اما هنوز این پرونده به صدور حکم نرسیده و در قوه قضائیه معطل مانده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اشنا ارسالی در

    خاک برسراون اون ابربدهکاران بانگی که ازخدابی خبرن وحق الناس بگردن دارن .چطور حق مردم ازگلوشون پائین میره .وخاک برسر اون مسئولینی که تواین چن سال نتونسته بودن اونارودادگاهی کنن وبیت المالو به جامعه برگردونن.پس براچی مسئولن .بیت المال حق الناسه بفهمین😐😐😐😑

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی