|

حقوق خرداد ماه بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود

طبق گزار‌ش‌های اخیر پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، طبق جدول حروف الفبا، از پنجشنبه آغاز شد.

لینک کوتاه کپی شد

طبق حروف الفبا از پنجشنبه مستمری بگیران و بازنشستگان غیرحداقلی بگیر (سایر سطوح) انتظار داشتند که تفاوت افزایش مستمری سال جدید که مربوط به فروردین ماه است هم در کنار مستمری این ماه، پرداخت شود.

با این وجود مستمری خرداد ماه، بدون پرداخت تفاوت افزایش مستمری در حال پرداخت است. قرار بود این مابه‌التفاوت در یک فیش جداگانه در ابتدای ماه جاری پرداخت شود. گفته می‌شود سازمان تامین اجتماعی نتوانسته به منابع لازم برای اجرای این تعهد قانونی دست یابد، اما برای تامین آن در حال تلاش و مذاکره است.

موضوع رفع تبعیض در حقوق بازنشستگان از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت. این مورد برای صندوق‌های لشگری و کشوری در ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شد و تا امروز رقمی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور تخصیص پیدا کرده است.

همسان‌سازی حقوق بدین معنی است که فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد نزدیک شود. در ماده۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است که چنانچه ضریب جدول مستخدمان رسمی شاغل تغییر یابد دولت مکلف است به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران را ترمیم کند. بر این اساس در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تأکید شده و دولت مکلف است هرساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی، این امر را در دستور کار قرار دهد.

در سال ۱۳۹۹با تصویب مجلس و تأیید هیأت وزیران، مقرر شد تا ۳۷ هزار میلیارد تومان از سهام دولتی در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد. این مصوبه اکنون مراحل پایانی را طی کرده و تا روز‌های آتی به مالکیت سازمان درمی‌آید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها