|

رسالت بوذری مجری که به متراژ دست و پا مهمان گیر داد!

بقیه انسان‌ها فقط متراژ دست و پایشان با بنده فرق دارد وگرنه من هم سالم هستم.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و گفته می‌شود مجری برنامه شبکه سه تلویزیون در توهین به مهمان خود که دست و پایش کوچک است از او می‌پرسد آیا همسرت هم متراژ دست و پایش مثل شماست یا معمولی است؟

بخش دیگری از ویدیوی این برنامه نشان می‌دهد که اصطلاح متراژ دست و پا را خود مهمان مطرح کرده و زمینه‌ای برای شوخی دو طرف باهم شده است. او ویدیویی هم ضبط کرده و در آن گفته این اصطلاح را خودم مطرح کردم و مجری هم استفاده کرد؛ ناراحت هم نشدم.

توضیح رسالت بوذری درباره برنامه پرحاشیه اش

به گزارش مهر، رسالت بوذری مجری «مثل ماه» که طی شبانه روز اخیر گفتگوی وی با یک فرد معلول و استفاده از واژه «متراژ» در این برنامه مورد انتقادهای بسیاری قرار گرفت در توضیحی به خبرنگار مهر درباره آگاهانه بودن یا تصادفی بودن عبارتی که به کار برده است، گفت: فیلمی که جدید منتشر شده است گویای همه چیز است و سوال من کاملاً آگاهانه بود. وقتی من می‌بینم رو به روی من کسی نشسته است که دوست دارد این معلولیت دیده نشود و یک تفاوت دیده شود و حتی این تفاوت را با چنین الفاظی بیان می‌کند من هم دوست دارم او را خوشحال کنم و جمله‌ای به کار می‌برم که خودش می‌گوید.

وی اضافه کرد: به نظرم توضیحات مصطفی شریعتی مهمان برنامه نشان داد که نباید بدون توجه به همه وجوه یک ماجرا قضاوت کرد.

بوذری درباره اینکه چقدر باید نگران بازتاب‌های سخنان در هر لحظه از اجرا بود به خصوص برای مخاطبی که در جریان کامل یک برنامه، فیلم، ویدئو و گفتگو نیست، بیان کرد: اگر بخواهیم این‌جوری نگاه کنیم اصلاً نباید اجرا کنیم به هر حال من به عنوان مجری باید در کلیت و توالی یک اتفاق دیده شوم.

این مجری باسابقه تلویزیون درباره واکنش‌ها به شوخی بودن این عبارت نیز تصریح کرد: به نظر می‌آید آنها که فضای حرفه‌ای را درک می‌کنند متوجه می‌شوند که خیلی بعید است که آدم رو به روی معلول باشد، از چنین جمله‌ای استفاده کند و قصدش شوخی و طنازی یا مطایبه باشد. فردی که اندکی بویی از رسانه برده باشد می‌داند روبه‌روی معلول نباید چنین شوخی‌ انجام داد.

Screenshot-2021-04-25-094147

اجرای هتاکانه و پرده‌دری نداشته‌ام

وی در بخش دیگری گفت: حتی اصلاً لازم نیست شما مجری باشید و یک آدم کاملاً معمولی و غیررسانه‌ای هم می‌داند باید چگونه با هر فردی رفتار کرد. شما به عنوان یک فرد عادی وقتی به یک معلول می‌رسید سعی می‌کنید حواستان به نحوی به او باشد و حتی قدتان را کوتاه کنید تا به نوعی او آزرده نشود. به ویژه که ادب ویژگی اجرای من است و اگر هم نقدی داشته‌ام آن را گفته‌ام با صدای بلند هم گفته‌ام اما اجرای هتاکانه و پرده دری نداشته‌ام. مرز من در گفتگو همیشه ادب بوده است پس ممکن نیست این عبارت ناخواسته باشد و خوشحالم که با ادبیاتی که خود مهمان دوست داشت این حرف را بیان کردم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی