|

حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر می شود؟

​زمان اجرای مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

حقوق بازنشستگان اردیبهشت ۱۴۰۰ بر مبنای احکام جدید واریز خواهد شد. در راستای اجرای مرحله دوم قانون همسان سازی و متناسب شازی حقوق بازنشستگان، به گفته رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی احکام جدید بازنشستگان به زودی صادر می شود و حقوق اردیبهشت بازنشستگان بر مبنای افزایش حقوق مرحله دوم متناسب سازی صورت خواهد گرفت. پیش تر در واریز حقوق فروردین ماه اعلام شده بود که مبنای افزایش حقوق بازنشستگان به اشتباه محاسبه شده و این مشکل در پرداخت حقوق اردیبهشت بازنشستگان محترم لحاظ خواهد شد. در ادامه آخرین اخبار از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را مورد بررسی قرار دادیم. علی اصغر بیات مبلغ دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

علی اصغر بیات رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، اظهار کرد: مرداد ماه سال ۹۹، اولین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد بعد از آن مهرماه سال ۹۹ مجدد متناسب سازی را انجام داد و مبلغ متناسب سازی حدود ۷۹ درصد شد.

جزئیات اجرای طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

وی با اشاره یه اینکه بین حقوق بازنشستگان کشوری وتامین اجتماعی تبعیض ایجاد شد، گفت: در نهایت با پیگیری‌های مکرری که داشتیم توانستیم ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را دریافت کنیم و با دریافت این مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مجدد، اجرا شود.

پرداخت علی الحساب به بازنشستگان در اسفند ۹۹

بیات تصریح کرد: اسفند ۹۹، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت علی الحساب پرداخت شد و بعد از آن مصوب شد که با پرداخت حقوق فروردین ماه، ماده ۹۶ و ماده ۱۱۱ اعمال شود و پس از افزایش سالیانه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

علت اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی چه بود؟

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: ۲۰ فروردین که احکام بازنشستگان بر روی سایت نمایش داده شد اعتراضاتی در خصوص این احکام از سوی بازنشستگان صورت گرفت و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که این مشکل از سوی سازمان تامین اجتماعی است، عددی که برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سالیانه در نظر گرفته بودیم، توسط سازمان تامین اجتماعی کنار گذاشته شد، اما  مسئولان سازمان را متقاعد کردیم که اشتباه کرده اند.

فرمول جدید محاسبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ازدیبهشت ۱۴۰۰

وی ادامه داد: در فرمولی که برای متناسب سازی آماده کرده بودیم تمامی سطوح بازنشستگان در نظر گرفته شده بودند، مجدد جلسات ما برای اصلاح احکام آغاز شد.

بیات بیان کرد: برخی از مسئولان تامین اجتماعی مصاحبه می‌کنند که قبل از اینکه آن ۸۹ هزار میلیارد تومان را  از دولت بگیریم، متناسب سازی را انجام دادیم. چرا بر سر بازنشستگان منت می‌گذارید؟ منابع دریافت کرده باشند یا دریافت نکرده باشند، ربطی به بازنشستگان ندارد، پرداخت این مبالغ از سوی مجلس تصویب شده و دولت نیز پذیرفته است و این بده بستان‌ها ربطی به بازنشستگان ندارد.

زمان دقیق اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۰

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: جلسات مختلفی درخصوص صدور احکام جدید داشتیم تا نواقص احکام رفع شود امیدوارم با پرداخت حقوق اردیبهشت ماه اشتباهات قبلی حل شود.

خبر مهم درباره مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

علی دهقان‌کیا با اشاره متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد:  هنوز برای متناسب سازی مرحله دوم تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و بازنشستگان انتظار دارند متناسب سازی مرحله دوم برای سایر سطوح اجرا شود.

وی افزود: برای اجرای مرحله اول متناسب سازی دولت قرار بود ۳۲ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهد، اما این امر هنوز محقق نشده است و با وجود اینکه هنوز منابع مورد نیاز متناسب سازی مرحله اول به تأمین اجتماعی وارد نشده، اما مدیریت این سازمان علاوه بر اجرا و تداوم پرداخت متناسب سازی مرحله اول، مرحله دوم متناسب‌سازی را نیز اجرا کرده است.

دهقان‌کیا واگذاری منابع مالی نقدی و شرکت‌های سود ده به تأمین اجتماعی را خواسته برحق بازنشستگان دانست و گفت: انتظار داریم که دولت در اسرع وقت شرکت‌های سودده را واگذار کند تا متناسب سازی به نحو صحیح برای بازنشستگان اجرا شود و استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی مرحله دوم متناسب سازی را به پشتوانه رد دیون دولت اجرا می‌کند و پرداخت ۸۹ هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی ضامن و پشتوانه اجرای متناسب سازی در سنوات آینده است.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه تأمین اجتماعی متناسب‌سازی را اجرا کرده و منتظر دریافت منابع نبوده است، گفت: امیدوارم با پیگیری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بخشی از این ۸۹ هزار میلیارد تومان به زودی دریافت شود.

دهقان کیا افزود: دولت با واگذاری شرکت‌ها و از طریق نقدی باید این مبلغ را به تأمین اجتماعی پرداخت کند و بازنشستگان منتظر و مشتاق هستند تا هرچه زودتر احکام جدید خود را دریافت کنند.

وعده وزیر درباره زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی| فیلم

منبع:اندیشه معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Ali Dp ارسالی در

    آقای دهقان بنوعی راری از سازمان دفاع میکند زبانم لال بفکر پست و...که نیستی ۱۲ساله هرساله میگیم دریغ از پارسال،زمانی که بیمه پردازی داشتیم همه می‌گفتند خوشا بحالتون بیمه شده تأمین اجتماعی هستید و خوب دارید برای آینده پس‌انداز میکنید نزدیک ۳۰درصد دریافتی را سرمایه گذاری میکنید ما هم زیر پوست خود نمیگنجیدیم که تخت حمایت بیمه‌ای هستیم که حرف اول تو بیمه میزند چه شد این خوش نامی و سرمایه که بعضاً صحبت از ورشکستگی میکنند چیزیکه علاوه تر به بازنشستگان ندادند که هیچ هر سال هم بدتر میشود آیا کسی نیست بپرسد مسولین تأمین اجتماعی چه می‌کنند نه تحقیق ونه تفحصی ونه با خواستی،حقوقهای نجومی کارکنان و ریخت و پاش در هزینه‌های جاری و هزینه‌های سرسام‌آور درمانگاه هاوبیمارستانهای تامین اجتماعی که اگر این هزینه‌ها را سرشکن کنند به بیمه شدگان در بهترین بیمارستان ها و مراکز خصوصی می‌توانند خدمات بگیرند وانگهی حداقل پنجاه درصد بیمه شدگان اصلأ از مراکز درمانی خصوصی و مطب‌ها خدمات میگیرند اگر راست میگی بروید یه حساب کتاب بکنید من نگران این هستم که جامعه بیمه شدگان تامین اجتماعی اگر دست به ناسازگاری بزنند همه کشور به بحران کشیده خواهد شد و کسی دیگر نمی‌تواند آن را جمع کند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها