|

مذاکره لندن و واشنگتن درباره ایران

نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا درباره روابط دوجانبه و تحولات بین‌المللی، از جمله ایران و برجام رایزنی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیری انگلیس، رهبران دو کشور در روز جمعه به وقت محلی در این گفت وگوی تلفنی درباره ضرورت بازگشت ایران به تعهدات برجامی تاکید کردند.

واشنگتن در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد. رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها تاکید کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دو هفته پیش در گفت‌وگو با نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: دولت آمریکا در حالی مدعی علاقمندی به بازگشت و اجرای برجام است که تاکنون هیچ اقدام عملی در این عرصه نداشته و این درحالی است که  آنها با مذاکره خارج نشدند که برگشت‌شان مستلزم مذاکره باشد.

منبع: مثلث آنلاین 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی