|

اعتراض مجددِ بازنشستگان سخت و زیان‌آور/ اصلاحات سال گذشته باد هوا شد

یک فعال صنفی بازنشستگان سخت و زیان‌آور می‌گوید: دوندگی های سال گذشته بازنشستگان سخت و زیان‌آور تا امروز بی‌نتیجه مانده است.

لینک کوتاه کپی شد

صدور احکام بازنشستگان کارگری در بیستم فروردین، موجب انتقادات گسترده این بازنشستگان شد. گروه‌های مختلف مستمری‌بگیران از اعمال نشدن افزایش متناسب‌سازی دور اول در افزایش ۱۴۰۰ انتقاد دارند اما در این میان بازنشستگان سخت و زیان‌آور که ماه‌ها برای احقاق حق و اصلاح متناسب‌سازی دوندگی کرده بودند، بیش از دیگران شاکی هستند.

محمدی (بازنشسته سخت و زیان‌آور) در این رابطه با بیان اینکه بازهم حق ما را زیر پا گذاشتند؛ می‌گوید: سال قبل چندین ماه برای اصلاح متناسب‌سازی و اعمال فرمول «سی/سی‌ام» برای سال‌های استحقاقی دوندگی کردیم تا نهایتاً در ماه‌های پایانی سال توانستیم مجوز اصلاحات را بگیریم و مستمری ما مطابق قانون افزایش یافت اما متاسفانه در سال جدید دوباره همه چیز باد هوا شد و از دست رفت.

به گفته وی، نه اصلاحات متناسب‌سازی و نه متناسب‌سازی اولیه در مردادماه، هیچ‌یک برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور منظور نشده است. او ادامه می‌دهد: اگر قرار بود مستمری ما فقط چندماه افزایش یابد و اصلاح همسان‌سازی فقط چندماه دوام داشته باشد، چرا تا این حد دوندگی کردیم و به این در و آن در زدیم؟! چرا در سال جدید همه این اصلاحات را نادیده گرفته‌اند؟

این بازنشسته سخت و زیان‌آور تاکید می‌کند: بازنشستگان مشاغل سخت عموماً در سال‌های بازنشستگی با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند؛ غالباً مشکل ریوی و تنفسی دارند؛ اینها نمی‌توانند دوباره همه دوندگی‌های سال قبل را مجدد از سر بگذرانند و دوباره درگیر اضطراب و نگرانی باشند. محمدی ضمن انتقاد از ادعای مدیران سازمان مبنی بر افزایش ۱۳۰ درصدی مستمری‌ها می‌گوید: بیایند به ما نشان دهند این اعداد را از کجا آورده‌اند و چطور حساب کرده‌اند که به این عدد رسیده‌اند؟! 

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی