|

احکام مستمری فروردین ۱۴۰۰ صادر شد

جزییات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

تامین اجتماعی اعلام کرد: احکام جدید مستمری فروردین ۱۴۰۰ با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که برخی سایت های خبری اعلام کردند: مبنای افزایش مستمری فروردین ۱۴۰۰، آخرین مستمری پیش از اجرای مرحله اول متناسب‌سازی است. سایت رسمی تامین اجتماعی به نقل از حمید ابراهیمی مدیرکل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد: احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب‌سازی و افزایش سنواتی صادر می‌شود.احکام و فیش مستمری فروردین ۱۴۰۰ مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی امروز صبح (جمعه/۲۰ فروردین) صادر شد.

جزئیات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۰

مهرداد قریب، معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز جزئیات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد. او با با اشاره به اینکه کل هزینه ماهانه مستمری در اسفند سال ۹۸ به میزان ۶۶۰۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: این رقم در اسفند سال گذشته به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید و در فروردین امسال که افزایش سالیانه ماده ۹۶ و متناسب سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان انجام می شود، هزینه مستمری ماهانه این سازمان ۱۵ هزار میلیارد تومان می شود.

وی تصریح کرد: با افزایش های امسال، رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اسفند سال ۹۸ افزایش ۱۳۴ درصدی را نشان می دهد که نسبت افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان با افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری برابر شده است.

قریب در ادامه به تشریح پرداخت بازنشستگان در دوسال گذشته پرداخت و گفت: در اسفند ۹۸ پرداختی بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰ سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آنها ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: بازنشسته ۲۰ سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲ میلیون و۴۰۰ هزار تومان رسید. با افزایش های امسال دریافتی آنها ۳ میلیون و۹۰۰هزار تومان می شود.

وی اظهار داشت: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است. حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد.

منبع: اقتصادنیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

    باسلام،
    در فیش حقوقی، خبری از متناسب سازی نبود، و مبلغ متناسب سازی سال99 هم روی حقوق پایه نیومده بود تا در افزایش 39درصدی به حساب بیاد، حالا هم که میگید بخشی از متناسب سازی روی عائله مندی و حق اولاد و معیشت اومده، یعنی چی؟ افزایش در این آیتم‌ها که در حقوق همه بازنشستگان یه رقم ثابته، چه ارتباطی با همسان‌سازی داره؟
    هرروز یه داستان جدید دارید برا پایمال کردن حق بازنشستگان تامین اجتماعی! الان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری یکی شد؟ یعنی بازنشستگان تامین اجتماعی هم 3میلیون و 600 هزار تومان دریافتی دارن؟ واقعا که.

  • ناشناس ارسالی در

    دوماه تمام مردم رو سرکار گذاشتین ک همسان سازی می کنین اخر سر همون ۳۹ درصد رو برا بازنشستگان زیاد کردین فکر کردین اونها گوشاشون مخملیه ولی ما همه چیزو متوجه میشیم خیلی هم از شما بیشتر اینقد طبل تو خالیتونو بر ندارین دادار دودور رابندازین

  • سید رضی ارسالی در

    چرا کارشناسان بیمه فکر میکنند بازنشستگان از حساب کتاب سر در نمیارن که این خود زهی خیال باطل است الان حقوق ما حد اقل باید بین ۶ الی ۷ میلیون باشد شما چطور حساب کردید که با هزا منت و دول دولو زول زول شده چهار تومن بیایید یه کم از دزدیهاتون کم کنید حق باز نشسته رو بدید در ضمن این صندوق مال خود مستمری بگیره که باید هزینه حقوق و دوا درمونش بشه نه بیفته دست یه مشت چپاولگر حالا خوبه دولت برای ما مثل کشوری از خودش هزینه نمیکنه تامین اجتماعی که یه موقع تمام کشوری ها میخواستن بیمه تامین باشن چون اون زمان انقدر دزدی و اختلاس تو این صندوق نبود به همین دلیل حقوق تامین بهتر بود در ضمن ثروت تامین اجتماعی جوابگوی حقوق ده میلیون بازنشسته هست اگر غارت نکنن بیایید خیلی درست درمون حقوقارو ترمیم کنید

  • ناشناس ارسالی در

    اصلا همسانسازی نشده،با تقلب و شارلاتان بازی با کلمات بازی می کنند،اصلا نمیدانم سالاری نقشش در تامین اجتماعی چیه؟به جای همسانسازی سالاری سازی شده.

  • Ali Dp ارسالی در

    ان‌شاءالله بجای برسد که مجلس انقلابی کلید تحقیق و تفحص از سازمان را کلید بزنند زیرا سرمایه سازمان مربوطه به بین النسلها ست وما بازنشستگان چیز اضافه از حق وحقوقمان نمی‌خواهیم ولی حقمان هست دخل و خرج سازمان را بدانیم و بدانیم سازمان در سال چقدر هزینه جاری دارد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی