|

راهنمای سفر به هنگام

جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در منطقه آزاد قشم

معرفی جاذبه های گردشگری جزیره هنگام در منطقه آزاد قشم . هنگام کجاست؟

لینک کوتاه کپی شد

صرف نظر از این که آیا در نوروز 1400 می توان سفر کرد یا خیر در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری و مقاصد گردشگران داخلی و خارجی جزیره هنگام در نوروز 1400 بپردازیم. برای اطلاع و آشنایی با جاذبه های این جزیره زیبا در ادامه با ما همراه باشید. جزیره هنگام در نزدیکی منطقه آزاد قشم جذابیت‌ ها و زیابیی‌ های دیدنی بی‌ نظیری دارد.

جزیره هنگام کجاست؟

قبل از آن که به معرفی مقاصد گردشگری جزیره هنگام در نوروز 1400 بپردازیم، لازم است تا ابتدا مختصرا با این جزیره آشنا شوید. در محدوده منطقه آزاد قشم جزیره هنگام با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم و در فاصله ۴۳ مایل دریایی از بندرعباس واقع شده است که زیبایی بی‌نظیری در سواحل و مراکز تاریخی و طبیعی ‌اش دارد. جایی که شن‌ های ساحلی آن می درخشند و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

 پدیده درخشش شن ‌های ساحل جزیره هنگام که نام «ساحل نقره‌ ای» بر آن نهاده‌ اند، از زیبایی ‌های نادر و کمیاب در جهان است. این زیبایی، اما در جزیره هنگام نهفته است. خود ساحل نقره ای یا ساحل جزیره هنگام در که فصول خاصی از سال و در شب ها می درخشد، مهم ترین جاذبه گردشگری جزیره هنگام می باشد.

پیشنهاد می شود: مقاصد گردشگری کرج در نوروز 1400

روستای هنگام نو دارای ساحلی شنی است که برای پهلو  گرفتن قایق ‌ها مناسب است. این روستا شامل تأسیسات اسکله، پاسگاه انتظامی، کارخانه‌ی آب‌ شیرین ‌کن، دفتر پست و مدرسه است. روستای غیل، روستای میانی که بین روستای هنگام جدید و هنگام قدیم قرار دارد به دلیل آنکه در گودی واقع ‌شده است آب بسیاری را در خود جمع می ‌کند و به همین دلیل محلیان این روستا را به این نام می ‌خوانند.

 روستای هنگام قدیم نسبت به دو روستای دیگر کم‌ جمعیت ‌تر بوده و اکثر خانه‌ هایش خالی از سکنه است. محلیان نقل‌ قول می ‌کنند که اکثر ساکنین، به علت اختلافات قومی و درگیری با بخشی از ساکنین قشم، جزیره را به مقصد کشور های عربی ترک کرده ‌اند. شغل اصلی اهالی روستای قدیم هنگام، ماهی گیری و به‌ویژه صید کوسه است.

ساحل نقره ‌ای جزیره هنگام

سالانه مسافرانی که برای گردشگری به منطقه آزاد قشم سفر می‌ کنند، حتما سری به جزیره هنگام هم می ‌زنند. جایی که می‌ توان هنرنمایی طبیعت را به خوبی دید. جزیره هنگام در فاصله کمی از جزیره قشم قرار دارد. در نزدیکی اسکله کندالو به ساحل که پا می‌گذارید، شن و ماسه‌ های جزیره هنگام زیر اشعه نور خورشید برق می ‌زند. این زیبایی سال های سال در اثر جمع شدن فلس ‌های خورد شده ماهی‌ ها است که تا ساحل آمده و آفتاب را منعکی می ‌کند. این است که خیلی ‌ها را ترغیب می‌کند برای دین ساحل نقره‌ ای و بندر کندالو به جزیره هنگام سفر کنند.  

ساحل+جادویی+هنگام+در+شب

جاذبه های تاریخی جزیره هنگام

جزیره هنگام آثار تاریخی فوق ‌العاده ‌ای هم دارد. بقایای تاریخی باقی مانده از تاسیسات بندری و دریانوردی انگلیسی ‌ها و کشتی به گل نشسته پرتقالی ‌ها در جزیره هنگام حکایت از تاریخ دور و دراز در این جزیره دارد.  

یکی از دلایلی که معمولا گردشگران به جزیره هنگام سفر می کنند، علاوه بر جاذبه ها و زیبایی های بی نظیر آن، غذا های فوق العاده این جزیره است. گردشگری غذا در رستوران‌ های بومیان منطقه طرفدار زیادی دارد. غذا‌های بومی و دریایی ‌تر و تازه خیلی ‌ها را به این منطقه جذب کرده است.  

دیدن گونه ‌های جانوری جزیره هنگام از جمله دلفین‌ ها و انواع ماهی ‌ها نیز منظره‌ ای خاص به هنگام بخشیده است. به ویژه که دسته ‌های دلفین در آب ‌های نزدیک جزیره زندگی می ‌کنند. آهو‌های زیبا هم در این جزیره زندگی می ‌کنند. گشتن در بازار جزیره هنگام و دیدن لباس ‌ها و پوشش محلی مردم منطقه خالی از لطف نیست. در این منطقه چند هتل و اقامتگاه برای اقامات وجود دارد تا خاطره خوبی را از اقامت در منطقه برای مسافران رقم بزند.

سنگی در هیبت یک مادر و دختر

در نزدیکی روستای غیل که مابین هنگام قدیم و هنگام جدید قرار دارد. می ‌توانید سنگ‌هایی را در هیبت دو انسان ببینید. مردم این روستا معتقدند که این سنگ ‌ها مادر و دختری هستند که در زمان قدیم از دست زورگویان زمانشان فرار می‌کردند. این مادر و دختر برای نجات از چنگ تعقیب‌ کنندگانشان دست به دعا بلند  و از خدا طلب نجات می‌کنند. بومیان عقیده دارند که خداوند آن‌ها را به سنگ تبدیل کرد و به این وسیله آن ‌ها را نجات داد.

سنگ+مادر+و+دختر+در+جزیره+هنگام

آکواریوم طبیعی خلیج‌ فارس

در حوالی جزیره هنگام قسمتی وجود دارد که با لقب آکواریوم طبیعی شناخته می‌ شود؛ در این محل می‌توانید ماهی‌های رنگارنگی را ببینید که به‌صورت آزاد و رها در پهنه‌ی آبی خلیج‌فارس شنا می ‌کنند. در این بخش از جزیره به دلیل وجود کلونی‌ های مرجانی آب شفافیت بالایی دارد و جانداران رنگارنگ دریایی به ‌راحتی قابل ‌مشاهده هستند.

آکواریوم+طبیعی+در+جزیره+هنگام

تأسیسات بندری انگلیسی ‌ها

به دلیل موقعیت مهم جغرافیایی این جزیره، انگلیسی ها به آن توجه بسیاری داشته‌ اند و همان‌گونه که در اسناد و کتب تاریخی آمده در عصر قاجاریه با ساختن خانه ‌ها و تأسیساتی نظیر انبار زغال، تلگراف‌خانه و ... به این جزیره نفوذ کردند تا بتوانند بر مسیر کشتی ‌رانی خلیج ‌فارس نظارت کنند.

انگلیسی ‌ها در سال ۱۹۰۴ خط تلگرافی را از جاسک به هنگام احداث کردند. به اعتقاد  این جزیره به دلیل داشتن سواحل عمیق و مناسب برای لنگر انداختن کشتی‌ها، داشتن چاه‌ های آب شیرین و همچنین به دلیل واقع ‌شدن در منطقه ‌ای استراتژیک برای آن‌ها دارای اهمیت بسیار بوده است. بقایای این دوران در جزیره‌ی هنگام یادگار عصر سیاه استعمار است که به لحاظ تاریخی اهمیت دارد و بازدید از آن خالی از لطف نیست.

تاسیسات+بندری+انگلیسی+ها+در+جزیره+هنگام

به جرئت می توان گفت که جزیره هنگام یکی از زیباترین جزیره های ایران است. این جزیره در فاصله کمی از قشم قرار گرفته و می تواند به یکی از مقاصد گردشگری پر اهمیت تبدیل شود. چرا وقتی جزیره ای به زیبایی هنگام در کشور خودمان است، سفر های خود را برای خارج از کشور برنامه ریزی می کنید. پیشنهاد می کنیم که زیبایی های بی نظسر جزیره هنگام را از دست ندهید. البته فراموش نکنید که در حال حاضر به دلیل محدودیت های تردد به دلیل شیوع بیماری کرونا، باید مطمئن شوید، که اجازه سفر به این جزیره در نوروز 1400 وجود دارد یا خیر؟ 

پیشنهاد می شود: گنبد سلطانیه زنجان ، بزرگترین گنبد خشتی جهان و زیباترین جاذبه فرهنگی گردشگری زنجان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی