|

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی علی الحساب همسان سازی شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت علی‌الحساب مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان در اسفند ماه سال جاری خبر داد

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی سالاری امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: در خصوص متناسب‌سازی در مرداد ماه به پشتوانه 32 هزار میلیارد تومانی که بابت رد دیون به تأمین اجتماعی واگذار شد در مرداد ماه احکام جدید را صادر و ابلاغ و پرداخت کردیم و حتی پرداختش نیز با انطباق احکام جدید در خود مرداد ماه انجام شد. مرداد را  اگر بخواهیم با اسفند ماه 98 مقایسه بکنیم، با افزایش مربوط به اول سال یا ماده 96 به ازای متناسب سازی تقریباً آن ماه افزایش نسبت به اسفند ماه حدود 49 درصد بود. با افزایش‌های بعدی که اصلاحاتی انجام دادیم احتساب کامل سوابق و ... به بیشتر از 49 درصد رسیده است اما در مهر ماه صندوق‌های بازنشستگی لشکری و کشروی با کمک دولت یک افزایشی دادند که آن افزایش باعث شد که بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام بکنند و  یک مطالبات بحقی داشته باشند.

وی افزود: نیاز بود که تأمین منابع از دولت و مجلس داشته باشیم و  بتوانیم منابعی برای اینکه متناسب سازی مرحله دوم را انجام بدهیم داشته باشیم. چیزی که من دقایقی پیش از مجلس به صورت مستقیم  کنترل می‌کردیم این بود که با نظر مثبت دولت و نظر مثبت نمایندگان مجلس حدود 90 هزار میلیارد تومان در بند «و» تبصره 2 بودجه 1400 در صحن هم رای گرفت که بابت رد دیون به تأمین اجتماعی داده بشود. قطعاً این کمک می‌کند برای تأمین منابع اجرای مرحله دوم متناسب سازی از هفته گذشته هم همکاران ما در معاونت بیمه‌ای معاونت اجتماعی فرهنگی با همفکری مدیران کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی  شروع به محاسبات متناسب سازی مرحله دوم کردند و تدوین فرمول‌هایی که آن فرمول‌ها را که ما نهایی و مصوبه‌اش را  از هیئت دولت و هیئت امنا اخذ و بعد آن را در نرم افزارهایمان اعمال تا بتوانیم پرداخت متمرکز انجام دهیم و  پرداخت متناسب در مرحله دوم متناسب سازی انجام بشود.

سالاری اظهار کرد: حتماً به صورت علی الحساب یک پرداخت را بابت متناسب سازی مرحله دوم در اسفند انجام می‌دهیم. تاریخ اجرا یک اسفند خواهد بود اما با توجه به شروع پرداخت، احتمالاً پرداخت به صورت علی‌الحساب خواهد بود.  درباره بازنشستگان سال 99 حتماً سال 1400 متناسب‌سازی برای آنها انجام می‌شود؛ کسانی که تا پایان 98 بازنشسته بودند را در سال 99 شامل می‌شد اما در سال 1400 کسانی که در 99 بازنشسته شدند مشمول متناسب سازی خواهند بود و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند. صدور احکام از اول اسفند خواهد بود. اما چون حقوق اسفند را داده‌ایم.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: درباره 90 هزار میلیارد تومان آن چیزی که به تأمین جتماعی پرداخت می‌شود و امروز هم  درمجلس مصوب شد و در شورهای نگهبان هم انشاءالله تایید شود، این رقم بابت رد دیون است. اما این رد دیون یعنی پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از لحاظ مالی این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم مرحل دوم متناسب سازی را انجام بدهیم.

سالاری درباره افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان نیز توضیح داد: شورای عالی کار یک مرجع عالی مستقل است. آن مرجع تصمیم خودش را می‌گیرد و با توجه به سبد معیشت، میزان تورم در سال 99، میزان دستمزد را تعیین می‌کند ما در این شورا عضویت نداریم اما انشاءالله تصمیمی باشد که به جامعه کارگری و به تبع آن به بازنشستگان تأمین اجتماعی کمک بشود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بازنشسته نا تامین ارسالی در

    جناب اقای نوبخت کوحقوق ۸میلیون؟ باز هم متناسب سازی وندادن حق ما قش کارگر هرسال پول ما در جیب شماهاست وبخشی از ان را صدقه میدهید!؟وجز زجر وفقر برای ما چیزی ندارید .همیشه دروغ گفته اید .که دروغ گو دشمن خداست .چرا حق کارگر بازنشسته را نمیدهید.از خدا نمی ترسید؟

  • بازنشسته ازکار افتاده کلی تامین اجتمایی ارسالی در

    اقای سالاری یکمی هم بفکر حقوقها زیر حداقلی باش اکثر کارافتاده کلی ها سابقشون وودریافتیشون کم از خدا بترس این قدر هوا دکتر ا وان کسانی که مسول بودن بازنشسته شدن وحقوق ها بالا میگیرن نداشته باش من کاری به مسعول قبلی تامین اجتما یی ندارم فعلا شما مسعولی مقداری بیشتر مستمری از کارافتاده کلی که بازنشسته شدند وزیر حد اقلی دریافت میکنند واریزی کن به فکر اون دنیاتم باش به فکر اینکه مردم دعا برای پدر ومادرت بفرسند باش حقوق ومستمری من که کارافتاده کلی وبازنشسته با حدود ۱۲سال شدم خیلی خیلی کم روزی صد مرتبه دارم ارزو مرگم میکنم از فقر ومریضی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها