|

سفر احتمالی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران

احتمال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران. توقف نظارت‌های برجامی در حضور رافائل گروسی

لینک کوتاه کپی شد

احتمال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران | توقف نظارت‌های برجامی در حضور رافائل گروسی

  یکی از خبرنگاران برجسته روزنامه وال‌استریت ژورنال در توئیتی نوشت: رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیشنهاد کرد برای ادامه رایزانی‌ها با ایران، استمرار نظارت‌های آژانس و نیز یافتن راه حل قابل قبول بین ایران و آژانس به تهران سفر کند.

لارنس نورمن (خبرنگار نشریه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در اروپا) سه‌شنبه‌شب از احتمال سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران برای رسیدن به «یک راه حل قابل قبول برای طرفین» خبر داد.

  نورمن، خبرنگار این روزنامه پرشمارگان، در رشته توئیتی نوشت: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه کشورهای عضو آژانس را در مورد تحولات اخیر مربوط به فعالیت‌های تأیید و نظارت آژانس در ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطلع می‌کند.

رافائل گروسی اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران دوشنبه هفته جاری (پانزدهم فوریه) به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است این کشور از ۲۳ فوریه (پنجم اسفندماه سال جاری) اجرای اقدامات داوطلبانه تحت برجام از جمله پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند.

 منابع آگاه می‌گویند این سفر همزمان با فرارسیدن ضرب‌الاجل مجلس برای توقف اجرای پروتکل الحاقی و کاهش بازرسی‌های آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام انجام خواهد شد. بر اساس طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در آذرماه در مجلس به تصویب رسید، اگر طرف‌های برجام به تعهدات خود در قالب توافق برجام عمل نکنند، دولت موظف است در تاریخ ۳ اسفند ۹۹ اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کند.

منبع:همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها