|

دو دلیل مهم افزایش قیمت طلا چیست؟

دو دلیل مهم برای اینکه قیمت طلا بالا می ‌رود چیست؟ پیش‌بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۰ .

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عضو انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا و جواهر در خصوص دو دلیل مهم افزایش قیمت طلا در بازار می‌گوید: قیمت جهانی طلا در حال حاضر نرخ واقعی ندارد، انس جهانی در حال حاضر ۱۹۳۲ دلار است که با ارزش فعلی پول باید حدود ۲۴۰۰ دلار باشد. وی در ادامه گفتگو با اقتصاد ۲۴ توضیح می‌دهد: برای این تحلیل دو دلیل عمده وجود دارد؛ نکته اول این است که استخراج طلا بسیار سخت است و تا امروز حدود ۸۰ درصد طلا قابل استخراج بیرون آمده است و تا امروز جایگزینی برای آن نیست. منابع طلا در جهان عمدتاً در صنایع مختلف از جمله پزشکی، هوافضا، طلا و جواهر و... استفاده شده و ذخایر جهانی کاهش یافته است.

علت افزایش قیمت طلا چیست؟

این فعال بازار طلا می‌افزاید: دلیل دوم این است که برخی کشور‌ها در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ طلا را پشتوانه ضعیفی دیدند و به جای آن صنایع اشتغال محور و عدد صادراتی خود را پشتوانه اقتصادی قرار دادند. این کشور‌ها امروز مشغول ذخیره طلا هستند بنابراین این نشان می ‌دهد آینده قیمت طلا در جهان رو به افزایش است.

محمد ولی خاطرنشان می‌کند: در داخل می‌توان قیمت طلا را کنترل کرد، اما این کار از طریق تقویت پول ملی و رقابتی کردن آن امکان پذیر است. تورم پیش بینی شده برای سال آینده به طور قطع اثر خود را بر قیمت طلا نیز خواهد گذاشت مگر اینکه وزارتخانه ‌ها و نهاد‌های مرتبط با تقویت اشتغال و تولید و بانک مرکزی با دخالت در بازار بتوانند از بالا رفتن قیمت جلوگیری کنند. هرچند متاسفانه حمایت از تولید در حد شعار باقی مانده است. گاهی وقت‌ها شعار‌ها برعکس عمل می‌کنند و این بی اعتمادی سبب می‌شود تا بازار به حرف هیچ مسئولی گوش ندهد و کار خود را بکند.

پیشنهاد می شود: ​آیا قیمت طلا و سکه گران تر می شود؟

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها