|

آخرین خبرها از طرح ساماندهی کارکنان دولت امروز شنبه 7 مهر

طرح ساماندهی کارکنان دولت از موضوعات مهمی است که باعث شده برای تمامی افراد سوالاتی ایجاد کند.

لینک کوتاه کپی شد

هاشمی نخل ابراهیمی بیان کرد: نیروهای شرکتی همانند نیروهای پیمانی و رسمی فعالیت می‌کنند، اما با حقوق و امنیت شغلی بسیار پایین‌تری روبه‌رو هستند. بسیاری از این نیروها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال در نهادها و وزارتخانه‌های مختلف مشغول به کار بوده‌اند و انتظار دارند که وضعیت شغلی و حقوقی آن‌ها تعیین تکلیف شود تا دغدغه‌های مربوط به بازنشستگی و امنیت شغلی خود را نداشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایونانیوز؛ وی همچنین افزود: بخشی از اعتبارات دولت به شرکت‌هایی اختصاص می‌یابد که این نیروها را تحت قرارداد دارند. پیشنهاد شده است که این نیروها به‌صورت مستقیم به‌کار گرفته شوند و حق و حقوق آن‌ها بر اساس قوانین دولت پرداخت شود.

طرح ساماندهی کارکنان دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به موضوع برون‌سپاری فعالیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هدف از برون‌سپاری، واگذاری فعالیت‌هایی مانند تعمیرات و نگهداری بود که ارتباط مستقیمی با کار اداری نداشت، نه اینکه نیروهایی به‌عنوان شرکتی برای انجام کارهای اداری استخدام شوند.

هاشمی نخل ابراهیمی در پایان تأکید کرد: مجلس و نمایندگان صدای اعتراض نیروهای شرکتی را شنیده‌اند و به‌دنبال ساماندهی این وضعیت برای حفظ حقوق آن‌ها هستند.

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در طرح ساماندهی کارکنان دولت

کسی فکرش را هم نمیکرد که طرح ساماندهی کارکنان دولت به سوژه خبری طنز درآید و از پاس کاری مجمع تشخیص و شورای نگهبان برسد به تایید های تکی تکی نمایندگان و حالا هم در هاله ای از ابهام، چند رسانه برای تیتر خبری از آن لقمه بگیرند. ما در اندیشه معاصر از آغازین روزهای ارسال این طرح به مجلس تا امروز که مجمع همه را منتظر گذاشته است بدنبال روشن شدن تکلیف کارکنان دولت و نیروهای شرکتی بوده ایم و سر و سامان گرفتن طرح ساماندهی کارکنان دولت این روزها ما را هم خرسند خواهد کرد.

علیرضا نوین با اعلام این خبر افزود: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی سراسر کشور با هدف حذف واسطه های استخدامی و شرکت های طرف قرارداد با کارگران و مستخدمین بخش های اجرائی، خدماتی و شرکتی در پروسه اشتغال زایی اسفندماه سال گذشته به تصویب مجلس رسیده و اجرائی شدن این مصوبه منتظر تائید نهایی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تائید و اجرای طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، زمینه ساز رفع بخش عمده ای از مشکلات و پاسخگوی مطالبات این دسته از شاغلین خواهد شد و پس از آن، همه این نیروها طرف قرارداد و نیروهای دستگاه ها و سازمان های تابعه دولت خواهند شد.نوین در خاتمه تصریح کرد: پی گیری های مجدد در خصوص تعیین تکلیف این مصوبه و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از طریق رایزنی های بین بخشی و با جدیت آغاز شده و تلاش خواهد شد این مطالبه محقق شود.

آخرین وعده ذرباره طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی از زبان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

علی بابایی کارنامی اظهار داشت: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی که چندین بار به مجلس و مجمع و شورای نگهبان رفت و برگشت داده شده، روز‌های پایانی خود را برای اجرایی شدن سپری می‌کند. جمع بندی تعاملات مجلس، دولت و مجمع تشخیص مصلحت، مثبت بوده و با تکمیل چند تبصره، طرح ساماندهی کارکنان دولت قابلیت اجرایی پیدا خواهد کرد.

وی افزود: قرار شد با تشکیل دولت جدید، جلسه مشترکی بین مجمع تشخیص، نماینده دولت و کمیسیون اجتماعی برقرار تا با تجمیع نظرات، طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی به صورت قطعی در ادارات اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با تصویب ماده واحد طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی، عملا طرح فوق به مرحله اجرایی شدن رسیده است، تصریح کرد: بر این اساس از باب مفهومی، شرکت‌ها در سازمان‌های اداری حذف شده و شغل‌ها و رسته‌ها بر اساس شمولیت قانون خدمات کشوری در سازمان‌ها باید بکارگیری شوند./شایا نیوز

نامه نماینده به آملی لاریجانی درباره ساماندهی کارکنان دولت

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس طی نامه‌ای به آیت الله آملی لاریجانی بر اهمیت تصویب طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد. – اخبار سیاسی –

رحمت الله نوروزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از ارسال نامه خود به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی خبر داد و بر اهمیت تصویب آن تاکید کرد.

حضرت آیت‌الله آملی لاریجانی

رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

با سلام و احترام

همانطور که مستحضرید طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در مجلس یازدهم با رای بالای نمایندگان ملت به تصویب رسید و متعاقب آن طی دو مرحله از سوی شورای محترم نگهبان بررسی و پس از برگزاری جلسات متعدد در نهایت پس از رفع ابهام به تصویب این شورا رسید. لیکن به دلیل ایراد وارده از سوی هیات عالی نظارت بر قوانین مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه مذکور هم اکنون نزد آن مجمع محترم در حال بررسی است.

با عنایت به اهمیت موضوع موارد ذیل جهت استحضار و بذل عنایات ویژه حضرتعالی به حضور تقدیم می‌شود:

مصوبه طرح ساماندهی کارکنان دولت پس از بررسی‌های متعدد و برگزاری جلسات گوناگون با نهادهای ذیربط. برای امیدبخشی به جوانان و دیگر هموطنان که سالها در سیستم اداری مشغول به کار بوده اند ولی حقوق آنها توسط شرکت‌های واسطه مورد تضییع قرار گرفته است با رای بالای نمایندگان که وکلای مردم شریف ایران می‌باشند به تصویب رسید و همانگونه که در صدر نامه اشاره شد شورای محترم نگهبان نیز آن را تایید نموده ولی هیات عالی نظارت بر مجمع تشخیص مصلحت نظام با این استدلال که مصوبه مذکور دارای بار مالی می‌باشد مانع تصویب و اجرایی شدن آن گردیده است.

در صورتی که در واقع این طور نبوده و کلیه عزیزان و جوانا میهن اسلامی که شامل این طرح می‌گردند سالها در دولت مشغول به کار بوده و سابقه بعضی از آنها بعضا به بالای ۲۰ سال هم می‌رسد و کلیه آنها در حال حاضر از خزانه دولت حقوق دریافت می‌نمایند. در حقیقت با تصویب این طرح هیچگونه بار مالی جدیدی به دولت محترم وارد نخواهد شد و تنها هزینه‌هایی که توسط دولت به شرکت‌های واسطه پرداخت می‌شود قطع و همچنین بساط مناقصه و مزایده‌هایی که دارای زمینه فساد می‌باشند جمع خواهد شد.

حال با عنایت به تاکیدات همیشگی جنابعالی مبنی بر دفاع از حقوق کارگران و همچنین وعده‌ای که بارها توسط مسئولان عالی نظام به این قشر مظلوم داده شده است خواهشمند است مساعدت لازم در خصوص تصویب این مصوبه معمول نموده و امید را به قشر عظیمی از جامعه بازگردانند.

دوام و توفیقات حضرتعالی و سایر مسئولین دلسوز نظام را از خداوند منان خواستارم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها