|

سربازی چند ماهه شده است؟

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا مدت‌زمان خدمت سربازی در مناطق عادی، امنیتی درگیر، عملیاتی، امنیتی غیر درگیر و جزایر نازعات را اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا مدت‌زمان خدمت سربازی در مناطق عادی، امنیتی درگیر، عملیاتی، امنیتی غیر درگیر و جزایر نازعات را اعلام کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فارس؛ سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری درباره مدت‌زمان خدمت وظیفه عمومی اظهار داشت: مدت‌زمان خدمت سربازی از حداقل 14 ماه و متناسب با محل خدمت و مسافت آن تا محل سکونت و همچنین مأموریت‌های محوله در مناطق عملیاتی یا عادی تا حداکثر 21 ماه محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: ملاک بومی یا غیربومی بودن سربازان بر اساس فاصله محل سکونت تا یگان خدمتی سربازان بوده و در صورتی که این مسافت کمتر از 200 کیلومتر باشد سرباز بومی و چنانچه این فاصله بیشتر از 200 کیلومتر باشد سرباز غیربومی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مدت خدمت سربازی در دستگاه‌های دولتی (غیرنظامی) امریه در کلیه مناطق 24 ماه است تصریح کرد:مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه بومی در دستگاه‌های نظامی و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی در مناطق عادی 21 ماه؛ مناطق امنیتی غیر درگیر، عملیاتی،محروم و بدآب‌وهوا، مراقبت از مرز و جزایر خلیج‌فارس غیر از نازعات 18 ماه و مناطق امنیتی درگیر و جزایر نازعات ۱۴ماهه است.

سردار مهری گفت: مدت خدمت سربازی کارکنان وظیفه غیربومی در دستگاه‌های نظامی و یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی در مناطق عادی 18 ماه؛ مناطق امنیتی غیر درگیر، عملیاتی، محروم بدآب و هوا، مراقبت از مرز و جزایر خلیج‌فارس غیر از نازعات 15 ماه و مناطق امنیتی درگیر و جزایر نازعات ۱۴ماهه است.گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج پویشی در سامانه فارس من، کاهش مدت خدمت سربازی را از مسئولان خواستار بودند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها