|

جدیدترین اخبار از حادثه مرگبار انفجار معدن در طبس/ آمار کشته‌ شدگان چند نفر است؟

آمار رسمی جان باختگان انفجار معدن در طبس به 38 نفر افزایش یافت. 14 نفر همچنان در معدن محبوس هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شمار جانباختگان معدن طبس به ۳۸ نفر رسید و ۱۴ نفر همچنان در معدنجو محبوس‌ هستند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ تسنیم نیز در این مورد از افزایش شمار جان‌باختگان حادثه معدنجو به 38 نفر خبر داد و به نقل از جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نوشت: بعد از وقوع حادثه معدن طبس در شامگاه شنبه تمام امکانات استان بسیج شد تا عملیات امدادی در 2 بلوک B و C با سرعت انجام شود.در بلوک B تعداد 47 نفر از کارگران محبوس شده بودند که 30 نفر فوت و پیکر آنها به بیرون منتقل شد و همچنین 17 نفر مصدوم شده بودند که اکنون 10 نفر بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

وی اظهار کرد: بعد از اتمام عملیات امدادی در بلوک فوق، تمام تمرکز گروه بر بلوک C گذاشته شد، در این معدن 22 کارگر مشغول به کار بوده‌اند که تا این لحظه اجساد هشت نفر به بیرون منتقل و 14 نفر همچنان محبوس هستند.

وی با بیان اینکه کار امداد و نجات در این معدن همچنان ادامه دارد: هشت گروه تخصصی پنج نفره HSE معادن زغالسنگ در این معدن مشغول انجام عملیات امدادی هستند. تراکم گاز در مسیر تونل بلوک C به خصوص انتهای معدن بسیار بالا است که این موضوع عملیات امدادی و تخلیه را مقداری با کندی مواجه کرده اما به صورت مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اکنون نایب رئیس مجلس و هیات همراه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در منطقه حضور دارند و جلسات متعددی برگزار شده است.ستاد مدیریت بحران در خصوص حادثه معدن طبس نیز شب گذشته با حضور وزیر کشور و سایر وزرا در محل فرمانداری شهرستان برگزار و موضوعات متعددی مطرح شد.

وی افزود: تصمیم گرفته شد گروه‌های کارشناسی با افرادی فنی و تخصصی از وزارتخانه‌های صمت، کار و سایر مجموعه‌ها تشکیل و ابعاد حادثه را بررسی کنند و اعلام حادثه توسط این گروه اعلام خواهد شد و امیدواریم در ساعات آینده پیکر سایر جان باختگان از معدن به بیرون منتقل شود و وضعیت این بلوک مشخص و از حال بحران خارج شویم.

اسامی کارگران فوت شده در انفجار معدن طبس

اسامی کارگران فوت شده در بلوک B معدن شرکت معدنجوی طبس شامگاه یکشنبه تا این لحظه اعلام شده و در ذیل به ان اشاره شده است.

امیر علی خسروی نام پدر عباس از بیرجند

احمد مختاری نام پدر محمد از شهرستان طبس

علی نادریان نام پدر قربانعلی از طبس

غلامرضا رمضانی نام پدر علی از بیرجند

محمد سنجری نام پدر حسن از بیرجند

حسن مصطفوی نام پدر حسین از کاشمر

احمد جغتایی نام پدر قربانعلی از سبزوار

جواد صحراگرد نام پدر علی از فردوس

عباس بهمدی نام پدر خدابخش از بیرجند

رضا خیری نام پدر ولی الله از کاشمر

مجتبی جبله نام پدر یحیی از سبزوار

سید ابراهیم حسینی کاشی دار نام پدر سید حسین از مینودشت

علی مهری نام پدر عباس از گرگان

محمد مرادی نام پدر محمود از کاشمر

ولی الله اسماعیلی نام پدر غلامحسین از طبس

جواد باعثی نام پدر عباسعلی از سبزوار

جواد طوسی نام پدر عبدل از مینودشت

قربان رفیعی قله زو نام پدر قدم یار از کلات نادر

حسین نوری خلیل آباد نام پدر ذبیح الله از کاشمر

سید منصور حسینی نام پدر سید جعفر از مینودشت

محسن سرگزی نام پدر ملک از زابل

محمود کوهی نام پدر قربانعلی از مینودشت

اصغر فاطمی نام پدر عباس از طبس

حسن تیموری نام پدر نورمحمد از کاشمر

محمد سارانی نام پدر جمعه از گنبدکاووس

برات علی قریب نام پدر مرادعلی از آزادشهر

مصطفی فشانجردی نام پدر بابامحمد از سبزوار

حسن ریواده نام پدر اسداله از سبزوار

رمضانعلی داوری قله زو نام پدر محمدقلی از کلات

حسن توکلی نام پدر نعمت اله از طبس

محمد جواد قاسمی نام پدر مهدی از طبس

آمار متناقض از تعداد کشته‌شدگان

وقوع حادثه انفجار گاز متان در در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس که حدود ساعت ۲۱ روز شنبه ۳۱ شهریور رخ داد، تاکنون با استناد به آمار رسمی، جان 38 نفر را گرفته است اما تسنیم روز گذشته گزارش داده‌ بود که آمار فوتی‌ها به ۵۱ نفر رسیده است. 

بر این اساس،  مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی شب گذشته اعلام کرد، آمار جان باختگان معدن طبس به ۳۴ نفر افزایش یافت (ایسنا).

امروز اما به این آمار اضافه شد. خبرنگار صدا و سیما صبح امروز اعلام کرد که شمار جانباختگان حادثه انفجار در معدن طبس به ۳۵ نفر رسید. از ۱۷ مصدوم این حادثه ۷ نفر از بیمارستان ترخیض شدند و ۱۰ مصدوم دیگر در بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی در طبس بستری هستند.

جدیدترین آمار در این زمینه به 38 نفر رسیده است. 

 ۱۴ کارگر؛ همچنان محبوس در معدن طبس

در همین رابطه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با احتساب آمار مصدومین و جان‌باختگان، هنوز 14 نفر دیگر در بلوک C معدن محبوس هستند.

وی با بیان اینکه پیکر تمامی متوفیان تحویل پزشکی قانونی می‌شود، افزود: تیم‌های تخصصی با تقویت مکش‌ها و تخلیه گاز مرحله به مرحله داخل تونل پیش می‌روند تا متوفیان و پیکرهای کارگران به بیرون منتقل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: به‌تدریج این‌ کار ادامه پیدا خواهد کرد تا تمامی کارگران به بیرون کشیده شوند.

به‌گفته وی؛ تمام اقدامات با رعایت اصول تخصصی و ایمنی و توسط افراد متخصص HSE در حال انجام است لذا کار زمان‌بر می‌باشد.

آخوندی عنوان کرد: تک تک این مراحل نیاز به یک‌سری برنامه‌‌ریزی و اقدامات داخلی دارد و عملیات امدادی نیز تا پایان ادامه خواهد داشت (تسنیم).

تلاش برای دستیابی به اجساد در عمق 700 متری

متخصصان معدن و امدادگران شب گذشته تا 400 متری کارگاه نهایی معدن زغالسنگ در عمق 700 متری معدن رسیدند.این تلاش ها همچنان ادامه دارد و طبق اعلام مسئولان، تیم‌های تخصصی با تقویت مکش‌ها و تخلیه گاز مرحله به مرحله داخل تونل پیش می‌روند تا متوفیان و پیکرهای کارگران به بیرون منتقل شود.

شب گذشته پیکر چهار کارگر از معدن بیرون آمد و به این ترتیب آمار جان باختگان حادثه معدنجو به 35 نفر رسید. تمام اقدامات با رعایت اصول تخصصی و ایمنی و توسط افراد متخصص HSE در حال انجام است لذا کار زمانبز می‌باشد؛ تک تک این مراحل نیاز به یکسری برنامه‌ ریزی و اقدامات داخلی دارد و عملیات امدادی نیز تا پایان ادامه خواهد داشت.

کانون اصلی انفجار بلوک C گزارش شده است

رییس سازمان امداد و نجات آخرین روند خروج کارگران فوت شده از معدن را تشریح کرد.

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور اعلام کرد: شمار افراد جان‌باخته حادثه انفجار معدن زغال سنگ طبس در استان خراسان جنوبی تا ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز دوم مهر ماه ۱۴۰۳،به ۳۵ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۲۷ نفر بر اثر این حادثه مصدوم شدند که توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: ۱۵ نفر از کارکنان بلوک C کماکان در داخل معدن محبوس شدند که عملیات رهاسازی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر و ارگان های خدمات رسان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ۱۱ تیم تخصصی عملیاتی به همراه ۳۵ نیروی امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در تلاش برای رهاسازی محبوسین این معدن هستند.همچنین ۲ فروند بالگرد و ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر در محل مستقر شدند (ایلنا).

عملیات کماکان ادامه دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها