|

محمد مهدی تندگویان وزیر احتمالی ورزش کیست؟

گزینه اصلی مسعود پزشکیان برای وزارت ورزش و جوانان، گزینه نام‌آشنایی است.

لینک کوتاه کپی شد

 مراسم تحلیف ریاست جمهوری جدید ایران هفته گذشته برگزار شد و حالا دکتر مسعود پزشکیان در حال بررسی انتخاب وزرای کابینه‌اش برای معرفی به مجلس و گرفتن رای اعتماد برای آنهاست. در این بین برای اهالی ورزش مهم است که چه کسی به عنوان وزیر ورزش انتخاب خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، مثل همه وزارتخانه‌ها برای وزارت ورزش هم نام چند نفر مطرح شده است. مهدی تندگویان، مهدی علی نژاد، سید علی آقازاده، سید رضا صالحی امیری، امیررضا خادم، مهدی علی‌نژاد، رضا قراخانلو و بهنام محمودی گزینه‌هایی بودند که در این مدت درباره آن صحبت شده است.

اما ظاهرا جدی‌ترین گزینه همان نفر اول این لیست یعنی محمد مهدی تندگویان است. کسی که با کار در این وزارتخانه بیگانه نیست و معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت دوازدهم بوده است. به جز این، او عضو شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم و سخنگوی فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر در آن دوره بود. او فرزند شهید محمدجواد تندگویان وزیر نفت دولت شهید محمدعلی رجایی است.

تندگویان در حال حاضر 50 ساله است و در معیارهای مدیریت به لحاظ سنی گزینه جوانی محسوب می‌شود. به نظر می‌رسید در لیست کاندیداهای وزارت ورزش و جوانان، صالحی امیری بیشترین شانس را داشته باشد اما ظاهرا او خودش تمایلی به این وزارتخانه ندارد و دوست داشته در وزارتخانه دیگری وزیر شود و به همین دلیل در حال حاضر تندگویان بیشترین شانس را برای انتخاب به عنوان وزیر ورزش دارد. نام تندگویان حتی در روزهای تبلیغات انتخاباتی مسعود پزشکیان هم مطرح شده بود.

وزارت ورزش و جوانان در اواخر سال 1389 و پس از ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تشکیل شد. تا پیش از این محمد عباسی، محمود گودرزی، مسعود سلطانی‌فر، سید حمید سجادی و کیومرث هاشمی 5 وزیر ورزش بودند و سید رضا صالحی امیری، محمد شریعتمداری و سید نصرالله جوادی مدت کوتاهی به عنوان سرپرست این وزارتخانه فعالیت کرده‌اند. نفر بعدی تندگویان یا هر فرد دیگری که باشد ششمین وزیر ورزش و جوانان ایران خواهد بود.

هر کسی وزیر ورزش و جوانان شود، کار راحت تری نسبت به وزرای قبلی دارد چرا که هم استقلال و پرسپولیس به وزارتخانه های نفت و اقتصاد و در واقع هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکها واگذار شده اند و هم المپیک هم به پایان رسیده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها