|

حقوق کدام گروه از بازنشستگان 3 میلیون افزایش پیدا می کند؟

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران درمورد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری لشکری و فولاد را به وزارت کار و سازمان برنامه بودجه ابلاغ کرد

لینک کوتاه کپی شد

در این ابلاغیه آمده است با توجه به لازم الاجرا بودن قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و جداول مربوط به هر یک از گروه‌های بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه ماهانه مبلغ یک میلیون تومان به هریک از بازنشستگان به صورت علی الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی ذیربط پرداخت می‌شود.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از اندیشه معاصر؛ داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در توییتی خطاب به بازنشستگان (کشوری و …. و فرهنگیان بازنشسته) از واریز مبالغی به صورت علی الحساب بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان طی روزهای آتی خبر داد.

بازنشستگان

۳ میلیون تومان برای این گروه از بازنشستگان در نظر گرفته شده است

پیش از این بازنشستگان به شدت به انتقاد از دولت پرداخته بودند که چرا با وجود اخذ مالیات ارزش افزوده از مردم از ابتدای سالجاری، پرداخت افزایش حقوق آنها بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان با تاخیری چند ماهه آغاز شده است.

علیرضا حیدری گفت: سازمان تامین اجتماعی براساس قانون برنامه مکلف به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است و هیچ قید و شرطی نمی‌تواند برای این تکلیف قانونی بگذارد.

اعتراض به رویکرد تبعیض آمیز دولت: آیین نامه ابلاغی همسان سازی حقوق بازنشستگان ربطی به تامین اجتماعی ندارد / متناسب سازی باید از ابتدای امسال اجرایی شود

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت خبر داد و اعلام کرد: در روزهای آینده مبلغی به صورت علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود تا پس از صدور احکام، تسویه قطعی انجام شود.

خبررسانی در مورد این آیین‌نامه که متعلق به بازنشستگان صندوق‌های زیرمجموعه دولت (لشگری و کشوری) است، با ابهاماتی همراه است؛ بازنشستگان می‌پرسند چرا طبق آخرین وعده‌ها احکام جدید تا قبل از پایان خرداد صادر نشد؛ مبلغ علی‌الحسابی که آقای منظور وعده داده چقدر است و دقیقاً چه زمانی پرداخت می‌شود و چرا زمان دقیق صدور احکام جدید مشخص نیست.

در عین حال، سوال اصلی بازنشستگان کشوری این است که چرا در این مقطع زمانی به صورت مبهم در مورد آیین‌نامه متناسب‌سازی و تصویب آن خبررسانی می‌شود.

گذشته از همه‌ی اینها، هنوز تکلیف متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی که ۶۵ درصد از مستمری‌بگیران کشور را تشکیل می‌دهند، مشخص نیست. مگر براساس متن صریح قانون برنامه هفتم، نباید متناسب‌سازی برای «همه بازنشستگان» از ابتدای امسال اجرایی شود؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها